امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم)
#1
در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و URL­­ها به شما ارائه کنیم، تالار پذیرایی اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که استفاده از ساختارها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی صفحاتی که در طراحی وب سایت تولید می­کنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این ترفندها در صفحات خود بهره بگیرید، ممکن است صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم استفاده از آنها به معنی نادیده گرفتن این صفحات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتم­های خود را برای برطرف کردن چالش­های فنی جستجو بهبود می­دهند، اما اگر بتوانید با استفاده از تکنیک­های سئو روند ارائه ­ی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گرفت.
 
1.      تا حد امکان از یک دامنه­ و زیردامنه استفاده نمایید
شواهد بسیاری این فرضیه را اثبات می­کند که ممکن است با انتقال یک محتوا از دامنه ­ی اصلی به یک زیر دامنه­ ی ثانویه، ترافیک آن صفحه تا حد زیادی از دست برود. استفاده از هر روشی که روند امتیازدهی موتورهای جستجو به یک دامنه را پیچیده­ تر کند ممکن است روند انتقال اندیس ­های کسب شده به دامنه را با مشکل روبرو نماید و رتبه ­ی آن دامنه را کاهش دهد.
البته نمی­توان گفت که استفاده از چند دامنه ­ی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و استفاده از یک دامنه ­ی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان استفاده از یک دامنه وجود نداشته باشد، استفاده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنه­ ی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبه­ بندی­ها خواهند داشت.
2.      هر چه URL شما برای کاربران خواناتر باشد، بهتر است
از آنجا که موتورهای جستجو نحوه­ ی ارتباط مخاطب با ساخت سایت را رصد می­نماید، هرچه ارتباط شما با مخاطب مطلوب­تر باشد، ارتباط موتورهای جستجو نیز با شما مطلوب­تر خواهد بود. خوانا بودن یک مقوله ­ی ذهنی است اما هر چه ارتباط یک URL با محتوای درون صفحه­ ی آن بیشتر باشد، مخاطب با دید بازتری روی آن کلیک می­نماید و این موضوع می­تواند نرخ بازگشت مخاطب از سایت شما را نیز کاهش دهد. کاهش این نرخ از دید موتورهای جستجو دور نمی­ماند و این فاکتور مثبت در ارتباط با مخاطب، باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو لینک شما را لینکی محبوب از دیدگاه مخاطب قلمداد کرده و رتبه­ ی آن را در نتایج جستجوها بهبود دهد.
3.      استفاده از کلیدواژه­ها در URL­­­­­ ایده­ی خوبی به نظر می­رسد
استفاده از کلیدواژه­ های هدف در URL به چند دلیل می­تواند مفید باشد:
اول اینکه کلیدواژه ­ی موجود در URL به کسانی که آدرس شما را در ایمیل­ ها، شبکه های اجتماعی و لینک­ها مشاهده می­کنند کمک می­کند تا دریابند در صفحات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد.
ثانیا بسیار اتفاق می­افتد که URL از جایی کپی شده و در جای دیگر paste شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (anchor text) استفاده نشده باشد، URL نقش انکر تکست را ایفا می­نماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودی­های قدرتمند در الگوریتم­های رتبه ­بندی به شمار می­آید).
از سوی دیگر کلیدواژه­ هایی که در نتایج جستجو در URL ظاهر می­شوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب می­آیند.
4.                    اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید
استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه ه­ایی برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­ بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه ­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ ی خوبی نداشته باشند.
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URL­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.
5.از پارامترهای دینامیک درURL استفاده نکنید
در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.
6.   استفاده از URLهای کوتاه بهتر است
URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URL­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه ­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.
7.      URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در URLبگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده ­ی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­ های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.
8.   استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست
اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در URL می­تواند URL را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک می­کند و در عوض تا چه حد URLرا طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URLلطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.
تالار عروسی سالن عروسی باغ عروسی[url=http://www.parsaya.com][/url]
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تولید محتوا برای سایت فروشگاهی و محصولات haniiiiye 0 795 2022/03/02، 06:18 PM
آخرین ارسال: haniiiiye
  طراحی چیدمان شبکه برای طراحی وب پاسخگو hostcode 0 1,522 2019/07/19، 10:15 PM
آخرین ارسال: hostcode
  بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کار hostcode 0 1,939 2019/06/26، 02:36 PM
آخرین ارسال: hostcode
  جدیدترین ترفندهای سئو در طراحی سایت mojnpco 0 1,632 2019/02/16، 12:08 PM
آخرین ارسال: mojnpco
  ساختار دامنه در سئو سایت forouzan99 0 1,223 2018/03/01، 06:07 AM
آخرین ارسال: forouzan99
  نکات مهم در طراحی منو برای وب سایت ها forouzan99 0 2,044 2018/03/01، 05:59 AM
آخرین ارسال: forouzan99
  ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش اول) site2017 0 2,692 2017/07/30، 05:46 PM
آخرین ارسال: site2017

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان