امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکاتی مهم در ارتباط با طراحی سایت ریسپانسیو
#1
سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا به آن دسته از سایت‌های گفته می شود که وقتی آن‌ها در صفحه‌ دسکتاپ، موبایل یا تبلت باز می‌کنید به راحتی به قسمتهای مختلف از قبیل منوها و زیر منوهای آن دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید متون داخل صفحات را بخوانید، بدون آنکه اندازه‌ی صفحه را تغییر دهید.  امروزه بیش از 60 درصد از کاربران از موبایل برای بازدید وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. اگر اطلاعات سایت به راحتی برای کاربران نمایش داده نشوند، کاربران به سرعت آن را ترک می‌کنند. بنابراین ریسپانسیو بودن سایت، موضوعی است که به هنگام سفارش طراحی سایت باید در نظر گرفته شود.

[تصویر:  untitled-1-min.gif]

نسخه موبایل یا نسخه ریسپانسیو؟
بگذارید از اینجا شروع کنیم؛ برای سفارش طراحی یک وب سایت می‌توان نسخه‌ی موبایل طراحی کرد که استفاده از آن آسان باشد؛ و یا نسخه‌ی رسپانسیو در نظر گرفت به طوریکه تمام منوها و متن‌ها به راحتی در دسترس باشند.

پس چه چیزی باعث می‌شود که نسخه‌ی ریسپانسیو به نسخه‌ی موبایل ترجیح داده شود؟ در ابتدا باید بگوییم از دید گوگل، ریسپانسیو کردن سایت، به عنوان یک فاکتور اجباری در نظر گرفته شده است.

با طراحی نسخه‌ی ریسپانسیو، ما دیگر به یک سایت مجزا برای موبایل نیاز نخواهیم داشت. بلکه منوها، دکمه‌ها و متن‌های همان نسخه‌ی اصلی، به گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که به راحتی در موبایل در دسترس باشند. اما در نسخه‌ی موبایل، علیرغم اینکه URL سایت یکسان است، اما طراحی آن کاملا متفاوت است. این موضوع موجب می‌شود تا گوگل نسخه‌ی موبایل را جداگانه ایندکس کند و باری اضافه برای گوگل به حساب آید. علاوه بر این، ممکن است بهینه سازی سئو نسخه‌ی موبایل بسیار مشکل باشد و ریسک افت رتبه وبسایت را افزایش یابد.
مزایای ریسپانسیو کردن وب سایت
برای طراحی یک وب سایت ریسپانسیو، از زبان برنامه نویسی CSS استفاده می‌شود. کدهای CSS تنظیمات مربوط به صفحه از قبیل سایز، جهت نمایش و رنگ را برای دستگاه‌های مختلف، دستکاری می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود که سایت به شکلی کاربر پسند در صفحه‌ی موبایل، دسکتاپ یا تبلت نمایش داده شود. در ادامه مزایای استفاده از سایت ریسپانسیو به طور کامل شرح داده شده است.

افزایش مدت زمان حضور کاربر
اگر کاربران بعد از ورد به سایت، نتوانند به نقاط مختلف آن هدایت شوند، مطمئنا سایت را در اسرع وقت ترک می‌کنند. گوگل مدت زمان حضور کاربر در صفحه را به عنوان یک فاکتور مهم برای بررسی سایت در نظر می‌گیرد.

بهبود تجربه‌ی کاربری
وقتی که یک سایت ریسپانسیو است، کاربران به راحتی مطالب داخل سایت را می‌خوانند و به قسمت‌های مختلف آن هدایت می‌شوند. در نتیجه تجربه‌ی کاربری بهبود میابد و کاربر مدت زمان بیشتری در سایت وقت می‎گذاراند.

بازگشت کاربر به سایت
وقتی که کاربر مدت زمان زیادی را به عنوان مثال در یک وبسایت فروشگاهی می‌گذراند، این اتفاق، نشانه دهنده‌ی آن است که از محتوا و طراحی وب سایت، رضایت دارد. بنابراین احتمال بازگشت مجدد کاربر به سایت و خرید کالا بسیار بالا است.

منبع: آکادمی طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نحوه قیمت گذاری طراحی سایت tinasalaami 0 20 2021/02/13، 12:27 PM
آخرین ارسال: tinasalaami
  طراحی و چاپ زونکن QASEMAFRA 0 305 2020/02/01، 06:44 AM
آخرین ارسال: QASEMAFRA
  طراحی مالتی مدیا یا طراحی مولتی مدیا چیست؟؟ QASEMAFRA 0 204 2020/02/01، 06:43 AM
آخرین ارسال: QASEMAFRA
  طراحی و چاپ جعبه QASEMAFRA 0 282 2020/02/01، 06:41 AM
آخرین ارسال: QASEMAFRA
  مرور کلی نکات طراحی سایت Responsive hostcode 0 409 2019/07/25، 12:01 PM
آخرین ارسال: hostcode
  چگونه در ۱۵ دقیقه یک سایت واکنشگرا طراحی کنیم hostcode 0 373 2019/07/14، 11:30 AM
آخرین ارسال: hostcode
  پذیرش رویکرد طراحی در مرورگر hostcode 0 607 2019/06/02، 09:07 PM
آخرین ارسال: hostcode
  آموزش طراحی وب سایت eh3an2010 0 378 2019/01/19، 05:58 AM
آخرین ارسال: eh3an2010
  طراحی سایت فروشگاه آنلاین eh3an2010 0 579 2019/01/10، 05:38 AM
آخرین ارسال: eh3an2010
  طراحی سایت طراحی ناخن forouzan99 0 654 2018/10/31، 10:18 AM
آخرین ارسال: forouzan99

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان