2018/07/23، 11:10 AM
اضافه نمودن بعد شخصیتی در طراحی سایت
همواره از ترکیب گرافیک هایی که تا حدممکن یکتا و بی نظیر و در ضمن اصل هستند اطمینان حاصل کنید. استفاده از واژه ها و اصطلاحات خلاصه که هم جالب و مطمئن هستند، بدیهی است که توجه زیادی از بازدیدکنندگان را به همراه خواهد داشت. همه جزییات سایت را سازمان دهی و مرتب نمایید. کاربران از سایت هایی با چیدمان آشفته و درهم فراری هستند. ترکیب رنگ های غیررسمی را نیز امتحان کنید.
در صورتی که درصدد قرارگیری پایدار در مکانی بالاتر از سایت رقیبان خود هستید، این مهم را در نظر داشته باشید که شخصیت سازی را در طراحی وب سایت خود اضافه نمایید.
طراحان سایت به واسطه مهارت ها و قابلیت های خود قادر به برقراری ارتباط عاطفی با بازدیدکنندگان خواهند بود. در اینجا به معرفی روش های متعددی برای تزریق طراحی شخصیت در پروسه ساخت سایت می پردازیم که منجر به ایجاد راه حل های شگفت آوری برای همه مشتریان سایت از هر قشری می گردد.
شخصیت سازی بیشتر عواطف بازدیدکنندگان را درگیر می کند
طراحی رابط کاربری، مربوط به مقوله وسیع تری به نام HIC است که مخفف تعامل انسان و کامپیوتر است. اشخاصی که در حوزه درک زمینه های روانشناسی، قابلیت استفاده، طراحی تعامل، جنبه های اساسی طراحی بصری و مفاهیم گوناگون برنامه نویسی متخصص هستند.به طور کلی هدف از طراحی عاطفی، حفظ ارتباط بین افراد است. زمانی که این کار به نحو احسن انجام گردد، گویی کامپیوتر از پس زمینه فضای مابین کاربر و سایت محو می شود و اجازه تحقق شخصیت انسانی تری به طراحی سایت می دهد. برای تحقق امری مشابه این، مهم است به چگونگی تعامل و ارتباط روزانه خود با دیگران فکر کنیم.
ساخت زبان بصری موثر
زبان بصری وب سایت نقش مهمی تری در شخصیت سازی سایت ایفا می کند. در مجموع، روشی که وب سایت بر اساس آن تعریف می شود، خودش اجازه ایجاد زبان بصری که تاحد ممکن موثر باشد را می دهد. زبان بصری معمولا از طریق تایپوگرافی مورد استفاده، دسته ای از عناصر و رنگ ها و سبک طراحی بیان می شود.
رنگ ها
رنگ ها شاید بزرگترین توانایی تاثیر را نه تنها بر روی خلق بلکه بر روی تمامی احساسات ما خواهد داشت. اغلب اوقات، رنگ ها با انوع مختلفی از ایده ها و احساس ها در ارتباط است. طیف رنگهای مختلف نیز هر کدام اشاره به مفاهیم متفاوت دارد. مثلا رنگ های گرمی چون قرمز و زرد و نارنجی بیشتر به مفاهیمی چون خورشید و آتش اشاره دارد و رنگ های سرد چون آبی و سبز به مفاهیمی چون آب و یخ و برف اشاره دارد.
احساس سایت
یکی دیگر از موارد مهم، ایجاد جو و فضایی کلی از احساسات شخصی است و بسته به نوع کسب و کار ایده مناسب و مرتبط با حوزه کاری را در ذهن خود شکل دهید. ایجاد جو می تواند از طرق مختلف، چون رنگ و بافت و سازمان ایجاد گردد. صرف نظر از چگونگی طراحی سایت، جو باید دربرگیرنده پیام القایی مناسب حوزه کاری به بازدیدکنندگان سایت باشد.
مفید بودن بافت
عامل بافت نیز در احساسات و تجربه کلی بازدیدکننده در هر بازدید از سایت موثر خواهد بود. اگر بافت به روشی صحیح به کار گرفته شود به عنوان احساسی ماندگار در اذهان به عنوان اولین تجربه خواهد بود.
اضافه کردن شخصیت به وب سایت
همواره از ترکیب گرافیک هایی که تا حدممکن یکتا و بی نظیر و در ضمن اصل هستند اطمینان حاصل کنید. استفاده از واژه ها و اصطلاحات خلاصه که هم جالب و مطمئن هستند، بدیهی است که توجه زیادی از بازدیدکنندگان را به همراه خواهد داشت. همه جزییات سایت را سازمان دهی و مرتب نمایید. کاربران از سایت هایی با چیدمان آشفته و درهم فراری هستند. ترکیب رنگ های غیررسمی را نیز امتحان کنید.