راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل - نسخهی قابل چاپ +- انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان (http://topostudio.ir) +-- انجمن: انجمن تبلیغات (http://topostudio.ir/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA) +--- انجمن: بازارچه تبلیغاتی (http://topostudio.ir/Forum-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C) +--- موضوع: راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل (/Thread-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84) |
راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل - sara1400 - 2019/07/14 از آن جایی که هزینه های عروسی گاهی اوقات اذیت کننده است و هزینه های یک مراسم عروسی در تهران گاهی اوقات بسیار بالاست، بهتر است که به سایر گزینه ها هم فکر کرد. هیچ کجا خانه آدم نمی شود! اگر امکان برگزاری جشن عروسی در منزل را دارید ، چرا باید هیزنه های هنگفت به تالار های پذیرایی و باغ های عروسی پرداخت کنید در حالی که می توانید با برگزاری عروسی در خانه ، بخش زیادی از هزینه ها را صرفه جویی کنید؟ برگزاری جشن عروسی در خانه ، علاوه بر اینکه کم هزینه تر است ، شکلی ساده و صمیمی نیز به جشن عروسی شما خواهد داد. برای اینکه عروسی شما در منزل به خوبی برگزار شود ، می بایست به نکاتی توجه کنید که برخی از مهمترین آنها در زیر ذکر شده است: فضای مورد نیاز برای کم کردن هزینه تشریفات مجالس عروسی انتخاب یک مکان بجز تالار و باغ ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. با توجه به تعداد مهمانانی که در عروسی شما شرکت می کنند ، باید فضای کافی برای پذیرایی و صرف شام داشته باشید. همچنین فضای کافی برای اجرای برنامه های موزیک و سرگرمی نیز در نظر بگیرید. فضای مورد نیاز برای پارک اتومبیل ها را نیز فراموش نکنید. در صورتی که فضای کافی برای این موارد ندارید بهتر است از خیر برگزاری عروسی در منزل خود یا نزدیکان بگذرید. هماهنگی با همسایه ها و اهالی محل عروسی شما ممکن است تا پاسی از شب ادامه داشته باشد و باعث ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای همسایه ها شود، لذا قبل از برگزاری مراسم ، هماهنگی های لازم را با همسایه ها انجام دهید و به آنها اطلاع دهید و از ایشان بخواهید که با شما همکاری کنند. یک عذرخواهی ساده و کسب اجازه از همسایه ها قبل از برگزاری مراسم عروسی ، معجزه می کند. اجاره ملزومات پذیرایی برای برگزاری عروسی در خانه ، برخی از لوازم و تجهیزات را باید اجاره کنید. از جمله : ظروف پذیرایی ، میز و صندلی ، ریسه و لوازم چراغانی. کافی است نگاهی به آگهی های روزنامه بیندازید. موسسه های زیادی هستند که این ملزومات را با قیمت مناسبی به شما اجاره می دهند. تهیه شام عروسی دو راه برای تهیه و تدارک شام عروسی در منزل وجود دارد. در صورتی که فضا و امکانات لازم برای تهیه و طبخ شام عروسی در منزل را دارید و همچنین به آشپز ماهر نیز دسترسی دارید ، می توانید شام را در منزل طبخ کرده و سرو کنید. در غیر اینصورت می توانید با یک رستوران یا آشپزخانه قرارداد ببندید و شام را حاضر و آماده تهیه کنید. این بستگی به امکانات و شرایط شما دارد. روش اول مقرون به صرفه تر است و روش دوم مطمئن تر و ریسک آن کمتر است. تقسیم وظایف همیشه افرادی در اطراف شما هستند که با کمال میل حاضرند در برگزاری جشن عروسی به شما کمک کنند. سعی کنید این افراد را سازماندهی کنید. افرادی را برای پذیرایی و افرادی را برای راهنمایی و استقبال از مهمانان در نظر بگیرید و وظایف آنها را برایشان توضیح دهید. همچنین یک نفر را به عنوان مدیر مراسم انتخاب کنید تا بر تمامی اوضاع نظارت داشته باشد. مدیریت ریسک هر پروژه ای با ریسک هایی نیز همراه است. عروسی شما هم ممکن است با اتفاقات ناخواسته ای مواجه شود. در صورتی که پذیرایی در فضای باز مثل باغ یا حیاط صورت می گیرد و امکان بارندگی نیز وجود دارد، یک چادر برزنتی یا تعدادی سایه بان برای مواقع اضطراری در نظر بگیرید. همچنین اگر قطع شدن برق را محتمل می دانید، یک موتور مولد برق در محل حاضر داشته باشید. کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه را نیز به لیست خود اضافه کنید و در محل حاضر داشته باشید. برگزاری جشن عروسی در منزل یا باغ شخصی خاطره ای به یادماندنی خواهد شد ، به شرطی که کلیه جوانب را در نظر گرفته باشید و همه چیز سر جای خودش باشد. علاوه بر این ، هزینه های سرسام آور تالار ها و باغ های پذیرایی را نیز متحمل نخواهید شد. علاوه بر موارد فوق زمان عروسی نیز برای کنترل شرایط بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب بهترین زمان برگزاری عروسی باید بسیاری از نکات را مدنظر قرار داده و با خانواده های دو طرف هماهنگ بود. RE: راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل - mino - 2019/07/15 تالار شیک و ارزان سرآغاز زندگی مشترک جشن عروسی است. یک جشن باشکوه، می تواند آغاز یک زندگی عاشقانه و توام با آرامش باشد. پس برای چنین مراسمی باید یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن آن را برگزار کنیم و برنامه ریزی عروسی خوبی بچینیم. در ابتدا بهتر است به نحوه ی برگزاری مراسم و کم و کیف آن بپردازیم.اینکه قرار است عروسی ما در چه ابعادی برگزار شود.چه تعداد مهمان دعوت خواهند شد و بهترین گزینه برای برگزاری چنین جشنی کدام است. معمولا برای محل برگزاری عروسی دو گزینه در اختیار داریم. برگزاری مراسم در سالن ها و تالار های عروسی و برگزاری در باغ تالارها هر کدام از این دو گزینه هم دارای ویژگی های مثبت و منفی هستند.تشریفات عروسی پس بهتر است قبل از گرفتن تصمیم نهایی به کم و کیف آن خوب بیاندیشیم. محلی که قرار است بهترین شب زندگی تان در آن رقم بخورد اهمیت ویژه ای دارد پس لازم است ضمن بررسی های تمام جوانب، تمام سوالاتی که ذهن تان را درگیر کرده و برایتان اهمیت دارد را از مسول تالار عروسی بپرسید. اتاق فکر تشیکل دهید برای هماهنگی کارهایتان در روز عروسی می توانید از بین اطرافیانتان تیمی را انتخاب کنید که به شما برای هماهنگی کارهایتان کمک کنند؛ تا استرس و فشار عصبی به شما تحمیل نگردد. برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عروسی سعی کنید تمام کارها را در ماه پایانی انجام دهید تا از استرس و دغدغه شما در روز عروسی کاسته شود و هر هفته برنامه ریزی خود را بروز و یا مرور نمایید. معمولا برای برگزاری عروسی، عروس و داماد هر کدام خواسته و نظرات متفاوتی در نحوه برگزاری مراسم یا برخی از جزییات عروسی دارند. همیشه سعی کنید با هم مشورت کنید و تمامی دلایل تان را برای هم بازگو کنید. اینگونه بیشتر حرف طرف مقابلتان را درک خواهید کرد. در آخر باید بتوانید در برابر تغیرات انعطاف پذیر باشید. لیست مهمانان عروسی
محل برگزاری مراسم باید سر راست باشد تا دسترسی به آن برای همه ی مهمان ها امکان پذیر باشد. انتخاب مکان های پرت و دور افتاده، پر ترافیک و شلوغ، با دسترسی های سخت و صعب العبور باعث ایجاد تنش و کلافگی برای مهمان ها خواهد شد؛ خصوصا خانواده هایی که بچه ی خردسال و یا افراد سالمند دارند. همچنین اگر در دو مکان مراسم دارید باید آن ها را نزدیک به هم انتخاب کنید تا دچار کمبود وقت نشوید و همچنین در ترافیک نمانید. مثلا اگر مراسم عقد را در خانه برگزار می کنید و می خواهید برای مراسم عروسی به سالن بروید باید به دنبال سالنی باشید که به منزل تان نزدیک تر باشد.هرچند اکثرا مراسم عقد را در سالن های مخصوصی که در تالارها وجود دارد برگزار می کنند. وسعت سالن مراسم عروسی و تالار وسعت سالن مراسم نیز یک امر قابل توجه است که ارتباط مستقیمی با تعداد مهمان ها دارد. اگر تعداد مهمان های شما کم است، سالن بزرگ انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. چرا که مهمان ها پراکنده می شوند و این موضوع مراسم شما را خلوت و سرد جلوه می دهد.در مقابل اگر تعداد مهمان ها زیاد است، سالن کوچک بسیار مشکل ساز خواهد بود. پس باید ابتدا لیست نهایی مهمانان مراسم خود را تهیه کنید. نظافت سالن و تالار عروسی در هنگام انتخاب تالار عروسی به تمیزی روکش ها و رومیزی ها، کف سالن و در و دیوار آن توجه کنید. حتما به مدیر تالار عروسی تاکید کنید که برای مهمانی شما، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پا فشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات تالار نظارت بر سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید. حتما بررسی کنید که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. ایده پردازی برای تالار سعی کنید آنچه را که در ذهن خود می پرورانید با یک طراح دکور بازگو کنید. از مسئول تالار بخواهید که خدماتی را که شما می خواهید را به شما ارائه دهد. چرا که این مراسم از جمله مراسمی است که دیگر قابل تکرار نیست. نور پردازی مکانی که قرار است عروس خانم در آنجا مستقر شود امریست مهم، پس هنگام بازدید از تالار عروسی به این نکته توجه کنید و حتما این مکان را برای دو یا چند بار بررسی کنید.مکانی که عروس قرار است آنجا اسکان پیدا کند باید نورپردازی خاص و چشمگیری داشته باشد. چرا که بیشتر میهمانان جذب محل نشستن عروس می شوند. غذای تالار عروسی نکته ی مهم دیگری که شما باید برای آن حتما حساسیت داشته باشید؛ غذایی است که در تالار سرو می شود.اگر سرو غذا با خود تالار باشد حتما باید به مواد اولیه ای که از آن برای طبخ غذاها استفاده می شود؛ دقت داشته باشید. چرا که کیفیت غذا روی بهتر برگزار شدن مراسمتان تاثیر بسزایی دارد.تالار عروسی را باید به نحوی انتخاب کنید که جای هیچ حرف و حدیثی را برای میهمانان باقی نگذارد.نحوه پذیرایی خدمتکاران تالار هم می تواند برای شما امر مهمی تلقی شود.به لباس خدمتکاران تالار حتما نظارت کنید. زیرا تمیزی و رعایت ادب و در کل آداب دانی آنها برای میهمانان شما مهم است. تست غذا و کیفیت پذیرایی وقتی می خواهید منوی غذا را انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که برای تعداد زیادی از اشخاص که سنین متفاوت و هم چنین ذائقه های گوناگون دارند؛ غذا سفارش دهید. سعی کنید بیش تر از غذاهای مرسوم استفاده کنید. متداول است که بعد از انتخاب تالار و قبل از عقد قرارداد، کیفیت غذا و پذیرایی توسط مشتری تست می شود. معمولا مشتری یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می کند.امکان مشاهده نحوه سرویس دهی مهمانداران، برخورد آنها با مهمانان، نوع لباس آنها، کیفیت ظروف پذیرایی و از نزدیک، به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید. پارکینگ باغ و تالار پارکینگ اتوموبیل یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد.قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید. حساسیت درعقد قرارداد تالار عروسی در همان اول کار و موقع بستن قرارداد با مدیر تالار عروسی، حتما مسائلی را که مد نظرتان است و روی آن حساس هستید را مطرح کنید. از مدیر تالار تقاضا کنید که ظروفی را که قرار است غذاها در آنها سرو شود را به شما نشان بدهد.این مسئله هم برای میهمانان وسواسی مراسمتان، می تواند امری مهم باشد. اگر قرار است غذای مراسم شما سلف سرویس باشد؛ حتما دقت داشته باشید مکانی را که قرار است میهمانان برای صرف غذا به آنجا مراجعه کنند؛ وسیع باشد، زیرا در موقع سرو غذا دچار مشکلاتی خواهند شد.حتما با مدیر تالار برای انواع پیش غذا، غذا، سالاد و دسر صحبتتان را نهایی کنید ، اینکار باعث می شود که هم شما خیالتان از همه لحاظ آسوده خاطر باشد و هم در روز مراسم عروسی دچار هیچگونه اشتباهی نشوند. توجه به جزئیات مهم تالار
زیبایی و تمیزی آن در مراسمتان قابل مشاهده است مخصوصا در فیلم عروسیتان، که این هم مهم تلقی می شود. تالارهایی هستند که حتی تم عروسی شما را هم برایتان اجرا می کنند و زیبایی بسزایی را به جشن شما می بخشند.زیبایی دکور مراسم به بهتر جلوه داده شدن نمای داخلی تالار و حتی در چشمان مهمانان شما نقش زیادی را می تواند ایفا کند تالارهایی وجود دارند که گل آرایی را جزئی از خدمات خود می دانند.زیبایی گل آرایی در دید میهمانان شما جذابیت بیشتری را دارد. مسیری را که عروس می خواهد وارد تالار میهمانی شود، اگر دارای گل آرایی و نورافشانی باشد جلوه بیشتری خواهد داشت. از دید عموم این نوع خدمات به زیباتر شدن و خاص تر شدن هر چه بیشتر مراسم عروسی شما کمک خواهد کرد. تهیه شیرینی تالار در خدمات تالار زیاده روی نکنید پذیرایی از عکاس، و فیلم بردار تالار هدیه برای ساقدوش ها و یادگاری برای مهمانان عروسی انتخاب یک گروه موسیقی ویژه و خاص در شب عروسی سفره عقد مدرن چه ویژگی هایی دارد سفره عقد مدرن به دلیل زیبایی بی نظیری که دارد شما را شگفت زده خواهد کرد از ویژگی های سفره عقدهای مدرن ساده و در عین حال شیک بودن آنها است. نورپردازی زیبا و همچنین استفاده از شمع های شیک و بهره گرفتن از مجسمه های شکیل و ظروف کریستالی خاص سفره عقد مدرن را متمایز کرده است. در ادامه به بخشی از ویژگی های آن اشاره شده است: درباره سفره عقد مدرن از سالیان قدیم چیدن سفره عقد یکی از مراسمات به هم پیوستن دو جوان بوده است. امروزه نیز سفره عقد هایی زیباتر و شکیل تر از قدیم آماده می کنند که هم زیبایی و شیک بودن آن و هم اجزایی که در این سفره قرار می گیرد با دوران قدیم تفاوت های بسیاری دارد. امروزه با استفاده از طراحی های خاص و زیبا سفره عقدی مدرن تزیین می شود که واقعا بی نظیر است و برای عروس داماد رضایت بخش خواهد بود. همچنین در برخی از سفره عقدهای مدرن با استفاده از نورپردازی به زیبایی آن می افزایند. سفره های عقد مدرن با مجسمه های شیک و پارچه های مدرن و زیبا تزیین می شوند که به زیبایی هرچه تمام تر سفره عقد کمک می کند. ویژگی های سفره عقد مدرن سفره عقد مدرن را نمی توان سفره ای در نظر گرفت که باید پر از اشیاء باشد بلکه تزیین سفره عقد و همچنین اجزایی که در آن به کار گرفته شده است نمایانگر آن می باشد. سفره های عقد مدرن با نورپردازی شیک و زیبا و بدون تنوع رنگ زیباتر به نظر می رسند. یکی از موارد مهم سفره عقد مدرن, طرز چیدمان اشیائی است که بکار گرفته شده اند. از ویژگی هایی که به زیبایی سفره عقد مدرن کمک کرده است بهره گرفتن از آب در آن است چرا که آب را در جلوی آینه قرار می دهند که تصویر لذت بخشی را ایجاد خواهد کرد. همچنین بهره گرفتن از شمع و گل های زینتی و به ویژه استفاده از گل های پرپر شده به زیبایی هرچه تمام تر سفره عقد کمک می کند. یک سفره عقد مدرن هیچ کمبودی نخواهد داشت و هیچ کمبودی در آن دیده نخواهد شد. استفاده از ظروف کریستال و پارچه های زینتی ساخته شده با طراحی روز از دیگر ویژگی های سفره عقدهای مدرن به شمار می آیند. تزیین کله قندها و بستن روبان های شیک و انتخاب رنگ توری اطراف آن از دیگر ویژگی های سفره عقد مدرن به شمار می رود. طرز چیدمان و رنگ سفره عقد مدرن سفره عقد مدرن به گونه ای چیده خواهد شد که اولا هیچ بخشی از آن پر از اشیاء نباشد و همینطور در بخش دیگر آن هیچگونه خلا مشاهده نشود. طریقه چیدمان یک امر مهم در سفره عقدهای مدرن است چرا که زیبایی یک سفره در چیدمان آن استوار است. چیدمان سفره عقد مدرن به گونه ای خواهد بود که شما از تماشای آن لذت ببرید و هیچگونه عیبی در آن نیابید. همچنین یکی از مسائل مهم دیگر سفره عقدهای مدرن انتخاب رنگ پارچه ای که قسمت زیرین را فرا می گیرد می باشد که معمولا در سفره عقدهای مدرن از دو رنگ استفاده می شود و یا از پارچه ای که بر روی آن گل های ریز زیبا هک شده است بهره می گیرند همچنین می توانید با مشاوره با یک تشریفات مجالس که سابقه مناسبی در اجرای انواع سفره عقد دارد می توانید سفره عقدی زیبا و مدرنی را برای مراسم عقد تان داشته باشید. |