انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان
بیلبورد+ تصاویر - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان (http://topostudio.ir)
+-- انجمن: انجمن تبلیغات (http://topostudio.ir/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA)
+--- انجمن: بحث و تبادل نظر در مورد تبلیغات (http://topostudio.ir/Forum-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%84-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA)
+--- موضوع: بیلبورد+ تصاویر (/Thread-%D8%A8%DB%8C%D9%84%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1)



بیلبورد+ تصاویر - saftysign - 2019/02/09

https://saftysign.ir/showImage/847/540/blog/chanelium-sign-product-5.jpg

بیلبوردپیش از میلاد مسیح  ،  انسانها نقاشی هایی برروی دیواره غارها ترسیم می کردند و بعدها در شهر طبس پوستری که متعلق به آگهی یافتن یک برده فراری بود کشف شد . پس از گذشت قرنها یونانیان از ستون های چوبی به نام آکسون برای اطلاع رسانی استفاده می کردند و سپس در سال ۱۴۰۰ پس از میلاد ، اروپاییان اعلانات خود را در میادین شهرها و یا ساختمانهای عمومی نصب می کردند .
در سال ۱۷۹۶ چاپ سنگی اختراع شد و در سال ۱۸۰۰ اولین مکتب پوستر پایه گذاری گردید و در سال ۱۸۷۰ با مکانیزه شدن وسایل ، پوستر ، با مدلها و طرح های جدید رونمایی شد و پس از انقلاب صنعتی ماشین هایی برای بریدن و چاپ کردن کاغذ و تشکیل سایه رنگها ابداع شد که این سایه رنگها از نقاط  ریزی تشکیل شده بودند که باعث ایجاد طرح های سه بعدی می شدند.

در قرن نوزدهم با گسترش بزرگراهها و جاده ها و افزایش رفت و آمد انسانها با اتومبیل ، بیلبوردها به عنوان شاخه ای از وسایل ارتباطات تصویری جایگزین تصاویری شدند که برروی دیوار ها چسبانده می شدند  و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی که از چوب ، آهن ، کاغذ و تصویر تشکیل می شد رواج یافت .

تعریف بیلبورد :
در واقع واژه بیلبورد در فرهنگ تابلوسازی به تخته یا سطوح قابل اجاره ای اطلاق می شود که دارای قالب و جایگاه مخصوص نصب است و پس از اتمام دوره اجاره آن ، آگهی جدیدی برروی آن درج می گردد .

موقعیت بیلبورد در تبلیغات :
بیلبوردها یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین وسایل تبلیغاتی می باشند که جایگاه ویژه ای در تبلیغات دارند و با بهره گیری از عوامل بصری مانند محتوای یک پوستر آگهی و یا بروشور به صورت برجسته  ، در اندازه های مختلف و نورپردازی های متنوع ، به صورت ثابت و یا متحرک در در معرض دید عموم قرار می گیرند.
http://www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=264359&stc=1
ویژگیها :
با ترکیب بندی صحیح و طراحی جذاب از فاصله ای دور جلب توجه می کند و کالا یا خدمات مورد نظر را به سمع و نظر عموم می رساند .

به دلیل قرارگیری در فضاهای باز شهری و ملاحظه تبلیغات روی آن ، توسط جمعیت کثیر ، یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود.

برای ساخت و نصب آن می بایست با مهندسین شهرسازی و شهرداری ،  هماهنگی های لازم صورت پذیرد و برای نصب آن حفظ زیبایی شهر لحاظ گردد .

پیام قابل نمایش بر روی بیلبورد می بایست قابل ادراک ، سریع الانتقال ، قابل رویت و روشن و واضح باشد تا بتواند برروی مخاطب تاثیر بگذارد.

چون بیلبوردها از یک دیگر جدا هستند و بین آنها مسافت وجود دارد بنابراین  برای تبلیغ کالا و یا خدمات خود می توانید از چندین بیلبورد پی درپی برای تبلیغ استفاده کنید که این بیلبوردهای پی در پی به یاد آورنده قسمتهای منفصل از یکدیگر هستند و باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه تبلیغ بهتر می شوند .