بازاریابی اینترنتی - نسخهی قابل چاپ +- انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان (http://topostudio.ir) +-- انجمن: انجمن تبلیغات (http://topostudio.ir/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA) +--- انجمن: بازاریابی (http://topostudio.ir/Forum-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C) +--- موضوع: بازاریابی اینترنتی (/Thread-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C) |
بازاریابی اینترنتی - paylash - 2018/09/19 تعریف بازاریابی اینترنتی بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی ، فرایند ترویج کسب و کار یا نام تجاری و محصولات یا خدمات بر روی اینترنت با استفاده از ابزارهایی است که به ترافیک، هدایت و فروش کمک می کند. بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی یک اصطلاح بسیار گسترده است که شامل طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی در کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین می شود – از جمله محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه های پرداخت شده و غیره.با این حال، امروزه بازاریابی اینترنتی اغلب با “بازاریابی محتوا” همخوانی دارد. چرا؟
بازاریابی محتوا بازاریابی اینترنتی در حال حاضر و آینده
مؤسسه بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا را به عنوان:
“یک رویکرد بازاریابی استراتژیک که بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار تمرکز کرده است تا مخاطبان را به طور مشخص تعریف و حفظ کند – و در نهایت، برای هدایت مشتری سودآور . بازاریابی محتوا (یا بازاریابی ورودی) مخالف مستقیم با تبلیغات سنتی و در ادغام مستقیم با الگوها و عادات نسل امروز است.بازاریابی محتوا، محتوایی را ارائه می دهد که به درد ما می پردازد و زمانی وجود دارد که ما آن را می خواهیم.
بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات سنتی
بازاریابی محتوا مسیر تکاملی بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی در قالب بازاریابی مدرن است که امروزه موفق تر است.تبلیغات سنتی بر روی ارسال پیام ها در مصرف کننده تمرکز می کند تا آنها را برای خرید تشویق کند. کاری که اکثرا باعث ایجاد مزاحمت و پایین آمدن فروش می شود. چه تبلیغاتی سنتی هستند باید با آنها آشنا باشید زیرا شما هر روز با آنها بمباران می شوید. آگهی های تلویزیونی، بیلبوردها، تبلیغات مجله، تبلیغات رادیویی و ….ممکن است تبلیغات در بعضی از مکانهای استراتژیک کار کند. اما کاربران اینترنت فقط می توانند از تبلیغات دور شوند، در صورتی که نمی خواهند آنها را ببینند.دقیقا همان چیزی است که اتفاق می افتد. تبلیغات در بیشتر موراد آزار دهنده هستند
تبلیغات به صورتی طراحی نمی شود که مشتریان ترجیح دهند در مورد محصولات جدید یاد بگیرند. به جای کسب و کارهایی که خود را در چهره مصرف کنندگان قرار می دهند، نیاز به رویکردی متفاوتی دارند. بازاریابی محتوا دقیقا همین است.برندها و بازاریاب هایی که از آن استفاده می کنند، محتوایی را منتشر می کنند که به آنها آموزش می دهد، الهام بخش، راهنمایی باعث حل یک مشکل برای مخاطب مورد نظرر می شود. اگر مخاطبان از محتوا چیزی مفید بدست آورند، برای آینده بیشتر بیشتر سراغ شما می آیند. و شما در توسعه اهداف بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی موفقتر پیش می روید.در نهایت، مصرف کنندگان می توانند با نام تجاری شما به طور سازگارانه تعامل داشته باشند و محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
اعتماد واقعی است
اقتدار برقرار شده است
ارتباطات اتفاق می افتد
این پیروان وفادار می توانند منجر به فروش شوند .بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی در اینجا با استفاده از تاکتیک تولید محتوای با کیفیت برای کاربران اتفاق اقتاده است.همه موارد فوق با توجه به دادن ارزش به کاربر اتفاق می افتد به کاربران کمک کنید – به آنها ارزش بدهید و آنها در عوض به شما پاداش می دهند.
چرا بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی؟ اکنون که می دانید بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی چیست، شاید هنوز هم در مورد آن شک داشته باشید . بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی بارها و بارها اثبات شده است.در اینجا برخی از آمارها از سراسر وب جمع آوری شده اند تا به شما کمک کنند تا بدانید چرا بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی می تواند یک راهکار حرفه ای برای فروش محصولات و خدمات باشد. تا سال 2019، بازاریابی محتوا به عنوان یک صنعت به ارزش 313 میلیارد دلار تعیین شده است .
91 درصد از کسب و کارها در مورد قدرت بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی متقاعد شده اند و قبلا آن را بعنوان یک تاکتیک مهم بازاریابی پذیرفته اند. بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی، بیرون از منزل است ، اما 3x بیشتر از بازاریابی سنتی منجر به فروش می شود . اگر یک کسب و کار کوچک با یک سایت هستید، 126 درصد بیشتر از رقابی خود که فاقد وبلاگ هستند رشد می کنید.
اگر شما یک سایت داشته باشید و محتوای خوب و جذابی را منتشر کنید، به احتمال زیاد 434 درصد صفحات شما بیشتر در Google به طور متوسط نمایش داده می شود و می توانید ترافیک خوبی را به سمت سایت و کسب و کار اینترنتی خود هدایت کنید.
مطالعه در مورد بازاریابی محتوا به اندازه کافی برای درک درستی از کارکرد آن نیست. در عوض، شما باید آن را در عمل ببینید از آنجا که وقتی محتوا واقعا خوب است ، می تواند کارهای شگفت انگیزی انجام دهد. در اینجا برخی از نمونه های برتر انواع محتوا از برندهای معروف را معرفی می کنم
در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی یکی از رایج ترین انواع محتوا، پست های وبلاگ و مقالات است .وبلاگ، به طور خاص، یک پلت فرم محتوای عالی است، زیرا به شما اجازه می دهد بسیاری از پست ها، صفحات و محتوا که همه به سایت شما اشاره دارند را در معرض دید مخاطب هدف خود قرار دهید.
در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی یک وبلاگ به عنوان یک درخت است. پست های شما شاخه هایی هستند که در گوشه های اینترنت و موتورهای جستجو قرار دارند. کاربران می توانند شاخه ها را پیدا کنند و و با استفاده از همان شاخه ها به سایت شما هدایت شوند. این به شما یک شانس بیشتر در فروش می دهد.
برای نمونه ای عالی از محتوای وبلاگ نویسی، به موسسه بازاریابی محتوا نگاه کنید. آنها به منظور تدریس، آموزش، هدایت یا الهام بخش کردن مطالب ارزشمند و مفید برای بازاریابان محتوا ایجاد می کنند. نتیجه؟
طرفداران، پیروان و مشتریان خود را برای رویدادهای خود، آموزش و مشاوره دهید. اینفوگرافی ها در بازاریابی محتوا در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی به کمک بازاریابی محتوا Infographics سرگرم کننده و راه های بصری برای ارائه اطلاعات ارزشمند است.آنها برای توضیح مفاهیم از نمودارها و تصویر استفاده می کنند. این نوع محتوا به راحتی قابل هضم و کاملا قابل اشتراک گذاری است.
مطالعات موردی در بازاریابی محتوا
در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی برای کسب و کار اینترنتی یک فرم محبوب و موثر دیگر از محتوا یک مطالعه موردی است.به طور کلی، یک مطالعه موردی یک نگاه عمیق به برخی از فعالیت های تجاری یا کسب و کار است که نتایج قابل اندازه گیری برای موفقیت است.معمولا این به چیزی است که شما برای یک مشتری انجام می دهید.
پادکست ها در بازاریابی محتوا
در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی پادکست ها (محتوای صوتی)برای کسانی که از فکر کردن به نوشتن یک پست وبلاگ و یا مقاله یا مطالعه موردی خودداری می کنند، می تواند مناسب باشد. پادکست ها شبیه داستان های داستان سرایی و رادیوهای خبری سال پیش هستند، افراد می توانند آنها را دانلود و گوش دهند و هر زمان که بخواهند می توانند از آنها استفاده کنند.اگر شما سخنران خوب یا مصاحبه کننده خوبی هستید، این فرمت محتوایی می تواند یکی از بزرگترین ابزارها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مخاطبان شما باشد.
فیلم ها در بازاریابی محتوا
در حال حاضر فیلم ها داغترین نوع محتوا هستند . شما می توانید با تولید انواع محتوای ویدیویی چندین برابر بیشتر در بازاریابی محتوا رشد کنید و در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی موفق شوید.
طبق گفته رسانه های اجتماعی امروز آمارها حیرت انگیز هستند :
تا سال 2021، فیلم ها 82 درصد از کل ترافیک اینترنت را جذب خواهند کرد هر روز بیش از 500 میلیون ساعت ویدئو در YouTube منتشر می شود آنچه شما برای بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی نیاز دارید اجزاء اصلی بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی موفق استراتژی بازاریابی محتوا بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی , استراتژی بازاریابی محتوا
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی , استراتژی بازاریابی محتوا در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی با استفاده از بازاریابی محتوا بدون استراتژی در نهایت شکست خواهد خورد – این فقط حقیقت غم انگیز است.شما باید یک جهت، یک برنامه، ابزار مناسب و روش هایی برای اندازه گیری پیشرفت خود داشته باشید، اگر انتظار موفقیت دارید.
6 کلید اصلی استراتژی بازاریابی محتوا
اهداف: این حیاتی است شما باید بدانید که کجا می خواهید بروید، و چه موفقیتی برای شما (و تنها) برای شما پیش می آید، پس باید در این مسیر ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و سپس دست به کار شوید.
ایجاد محتوا یا تولید محتوا : هنگامی که موضوعات، کلمات کلیدی، و مخاطب مورد نظر خود را دارید، می توانید محتوا تولید کنید و در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی کسب و کار اینترنتی در قدم های خوبی بردارید. با این حال، اگر محتوای شما واقعا خوب نیست، وقت خود را هدر می دهید. اگر واقعا به محتوای خوب نیاز دارید می توانید از بقیه هم کمک بگیرید تا درنهایت بهترین محتوای ممکن را به مخاطب خود ارائه کنید.
ارتقاء محتوا : اگر شما به مرور زمان و بصورت منظم اقدام به تولید محتوا کنید تعداد محتوای شما زیاد خواهد شد، اگر شما آن را به روش های مناسب تبلیغ کنید. ارتقاء حتی موثرتر واقع می شود . اگر شما برنامه ریزی داشته باشید وقتی محتوای خود را منتشر می کنید،می توانید از استراتژی وبلاگ و حتی شبکه های اجتماعی برای ترویج محتوا استفاده کنید و جامعه هدف بزرگتری را برای خود تشکیل دهید تا در نهایت راحتر به اهداف خود در توسعه اهداف بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی دست یابید. کلید واژه ها و تحقیق : هنگامی که شما می دانید چرا و برای چه کسی محتوا تولید می کنید براساس زمینه فعالیتتان باید کلمات کلیدی مرتبط با زمینه ی فعالیت خود را انتخاب و پیرامون آنها محتوا تولید کنید. شما باید بدانید مخاطبانتان دقیقا چه نوع محتوایی می خواهند ؟ چه چیزی می خواهند یاد بگیرند؟ شما چه راه حلی برای رفع مشکل انها پیشنهاد می دهید؟ در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی کلمات کلیدی تحقیقاتی برای هدفمند شدن در نتایج موتور جستجو هستند تا شما بتوانید با استفاده از کلمات کلیدی در نتایج جستجو در موتورهای جستجو ظاهر شوید. سعی کنید محتوایی را که مخاطبان شما به آنها علاقه خاصی دارند قبل از هرگونه محتوایی ایجاد کنید. تمرکز محتوا و تعهدات :چه محتوایی را تولید می کنید؟ چه زمانی و چه تعداد محتوا منتشر می کنید؟ کجا محتوا را منتشر می کنید؟ شما بایدبه این سوالات پاسخ دهید تا بتوانید محتوای با ثبات وبا کیفیت را تولید کنید. شخصیت برند شما و مخاطب هدف : هنگامی که شما در نهایت شروع به ایجاد محتوا می کنید، باید بدانید که با چه کسی ارتباط برقرار می کنید و آگاهی از برند شما پیش مخاطبان هدف شما چگونه است. اگر مخاطبان مناسب را هدف قرار ندهید موفق نخواهید شد.
بهینه سازی موتورهای جستجو هنگامی که شما از SEO همراه با بازاریابی محتوا استفاده می کنید، راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار اینترنتی یا کسب و کارآنلاین کوتاه تر می شود .این دوجزء از بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی به هم کمک می کند و در واقع مکمل هم هستند , بازارایبی محتوا بدون سئو و سئو بدون محتوا بی رازش است.
SEO شامل تکنیک های مختلفی است که به شما کمک می کند تا در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر (SERPs) به خوبی دیده شوید و به مخاطبان هدف دسترسی داشته باشید. این به این معنی است که مردم می توانند شما را فقط با جستجوی برخی از موضوعات مورد علاقه خود(کلید واژه ها) و در خواست کمک برای رفع یک مشکل پیدا کنند. هدف اصلی SEO خوب این است که صفحات سایت شما در صفحه اول Google رتبه بندی شود. برخی از روش های موتورهای جستجو که به شما کمک می کند که مطالب خود را در نتایج جستجو نشان داده و رتبه بندی کنید:
URL های تمیز در صفحه
سایت که به خوبی طراحی وسازماندهی شده
کلمات کلیدی که به صورت استراتژیک قرار می گیرند
url های تمیز در صفحه : تمام آدرس یا URL های سایت شما باید تمیز و گویا باشد نباید ازآدرس های طولانی استفاده کنید تابرای خواندن ساده و آسان باشد.
سایت که به خوبی طراحی و سازماندهی شده: بررسی سایت برای گوگل مهم است زیرا گوگل نیز مانند شما یک کسب و کار است و اگر نتواند مرتبط ترین نتیجه نسبت به جتجوی کاربر را نمایش دهد کاربران به مرور زمان آن را ترک می کنند پس برای گوگل سایت که خوب طراحی شده باشد و دسترسی به محتوای آن برای کاربران ساده باشد بسیار مهم است همچنین یکی از ویژگی های مهم سایت برای گوگل امکان نمایش در گوشی های هوشمند است که اصطلاحا به این کار طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو می گویند همچنین سرعت بارگذاری سایت نیز می تواند عامل دیگری در بهبود رتبه سایت باشد.
کلمات کلیدی که به صورت استراتژیک قرار می گیرند :شما باید کلمۀ هدف خود را در سربرگ، در زیرشاخه ها، در محتوا و در توضیحات متا قرار دهید تا در Google مشخص شود که سایت در مورد چه چیزی است و محتوای سایت برای کدام زمینه ها می تواند مفید باشد.
6 سایرروش های بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی تبلیغات اینترنتی ایمیل مارکتینگ
بازاریابی موبایلی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی با برندینگ شخصی
بازاریابی با انفلوئنسرها
بازاریابی تاثیرگذار
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) با تبلیغات آنلاین
قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی دیگر از انواع بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی به شمار می آید. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) با ایمیل مارکتینگ
به محض اینکه شما لیستی از ایمیل*های مشتریان بالقوه* تهیه نمودید، بازاریابی ایمیلی می*تواند یک روش مؤثر برای رساندن پیام*تان باشد. شما می*توانید این لیست را با توجه به اخبار شرکت، رویدادهای آینده و پیشنهادهای ویژه به*روز نمایید. همچنین می*توانید خبرنامه*ها و پیشنهادهای شخصی*سازی*شده*ای با توجه به نیاز مشتریان خود ارسال کنید.
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) با بازاریابی موبایلی موبایل*ها به سرعت به وسایلی تبدیل شدند که همه*ی مردم همیشه آن را با خود به همراه دارند، در نتیجه ارسال پیام*های متنی و سایر روش*های تبلیغات موبایلی بهترین روش برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) با شبکه های اجتماعی
هرچند که بر خلاف باور عموم مردم، شبکه*های اجتماعی نمی*توانند یک شبه برند و محصول شما را معروف و شناخته شده کنند، اما با وجود این نباید از پتانسیل عظیم این شبکه*ها و مخاطبان بی*شمار آن غافل شد. بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی از طریق شبکه*های اجتماعی نقطه تلاقی محتوای خوب و مخاطبان علاقه*مند است. همچنین این شبکه*ها اصلی*ترین محل نمایش داده شدن برند شما توسط اینفلو ئنسرها هستند. چرا که هر یک از این افراد مشهور و محبوب دنبال*کنندگانی چند هزاری و گاها چند میلیونی را در صفحه*های شخصی خود جمع آورده*اند و هر تک به تک این افراد کاملا داوطلبانه و علاقه*مندانه، محتوای منتشر شده توسط این افراد را دنبال می*کند.
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) با برندینگ شخصی یک بنیان گذار پرقدرت و بانفوذ به سادگی می تواند گروهی از افراد خود را با مدیریت و شکوهی بی نظیر رهبری کرده و کسب و کار خود را حرکت دهد! برندینگ شخصی (پیش از برند کردن شرکت) به شما این امکان را می دهد تا از تصاویر قابل اعتمادتر و شخصیتر خود برای برندسازی کسب وکارتان استفاده کنید. همچنین در این روش شما قدرت بیشتری در ملاقات ها و شبکه سازی هایتان خواهید داشت و به سادگی می توانید دیگران را متقاعد به همکاری با خود بکنید.
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) با انفلوئنسر
موفقیت واقعی برای کسب و کار شما زمانی رقم خواهد خورد که یک شخص تاثیرگذار و محبوب به معرفی و تبلیغ برند و محصول شما بپردازد. زیرا در این صورت طولی نخواهد کشید که موجی از طرفداران و عاشقان این شخص تاثیرگذار به سمت کسب و کار شما روانه شوند. در هر حوزه و کسب و کاری، افراد مشهور و تاثیرگذاری وجود دارند که همه مردم به آن*ها علاقه داشته و احترام می گذارند. همچنین این افراد از جانب طرفداران خود بسیار مورد اعتماد هستند! پس کافی است به معرفی مستقیم و یا غیرمستقیم محصول و برندی بپردازند تا شاهد موفقیت برند خود در بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی باشید.
منبع: نت آموز |