انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: قیمت شیائومی Redmi Note 5 pro
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سال ۲۰۱۷  برای شیائومی سال خوبی بود و این شرکت ۱۰۰ میلیارد یورو درآمد داشت. در هند، بزرگترین بازار این شرکت در خارج از چین ، xiaomi بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند  است. این شرکت تلاش کرد با تولید گوشی شیائومی  Redmi Note 5 pro   موفقیت خود را ادامه دهد.شعار تولید شیائومی Redmi Note 5 pro این بود”تا زمانی که کاملا نشکسته،آنرا تعمیر نکن”
طراحی Redmi Note 5pro
 
[تصویر:  Xiaomi-Redmi-Note-5-Pro-display.jpg]
با توجه به وسواس دنیای گوشی های هوشمند به نسبت ابعاد ۱۸: ۹ از صفحه نمایش. شیائومی نیز این موضوع را برای Redmi Note 5 Pro گنجانیده است. با این حال، در شیائومی Redmi 5 Pro با توجه به صفحه نمایش بزرگتر، کلید های خازنی تبدیل به کلید های روی صفحه نمایش شده اند.
پنل جلویی گوشی طبق معمول حاوی دوربین سلفی،سنسورهای گوشی و بلندگو است که یک صفحه نمایش ۲٫۵D از جنس Corning Gorilla Glass آنرا پوشانده است.منحنی ها باعث می شود گوشی با وجود داشتن یک اندازه صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی گوشی به راحتی در دست جا میگیرد و خوش دست به نظر میرسد.
سخت افزار Redmi Note 5 pro
[تصویر:  xiaomi-redmi-note-5-pro.jpg]
شیائومی Redmi Note 5 pro  نمایشگری ۵.۹۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن Full HD+ مانند Redmi Note 5 دارد اما پردازنده جدید اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام هشت هشته ای، برای آن درنظر گرفته شده است. تراشه مذکور از پردازنده Kryo 260 با هشت هسته پردازشی برخوردار است و  روی فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز عمل خواهند کرد. برای  محتوای گرافیکی شیائومی Redmi Note 5 pro، اسنپدراگون ۶۳۶ از  پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۹ استفاده می‌کند. مدل «پرو» در دو نسخه با چهار یا ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ هر دو نسخه، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند.
شیائومی Redmi Note 5 pro اولین گوشی هوشمند است که  دارای جدیدترین پردازنده Snapdragon 636 Qualcomm است. در حالی که سری ۶۰۰ تا حد زیادی در گوشیهای مختلفی وجود دارد، همه چیز در حال حاضر نیاز به شروع دوباره دارد . دلیل آن این است که پردازنده نیمه سفارشی Kryo 260 که ترکیبی از هسته پردازنده ۴x Cortex-A73 و ۴x Cortex-A53 از ARM است را شامل می شود. این بخش A73 است که واقعا ما را هیجان زده می کند، همانطور که دقیقا همان چیزی است که در Kryo 280 قدرتمند Snapdragon 835 یافت می شود.
در حالی که Redmi Note 4 در سال گذشته هیچ مشکلی نداشت و در مقابل اسمارت فون  Redmi Note 3  که از اسنپ ۶۳۶ استفاده می کرد، کمبودی نداشت، و از قابلیت هیجان انگیزتری برخوردار بود. اما Snapdragon 636 دوباره ما را جذب کرده است، نه فقط برای Redmi Note 5 Pro، بلکه برای تمام دستگاههای میان رده که در آینده از آن استفاده خواهند کرد.
دوربین Redmi Note 5 pro
[تصویر:  Xiaomi-Redmi-Note-5-Pro-Featured.jpg]
شیائومی Redmi note 5 pro به دوربین دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی مجهز  است و چینش دوربین‌ها به صورت عمودی است. سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر درنظر گرفته شده است و بدین شکل، عکاسی با افکت بوکه امکان‌پذیر خواهد بود. ضمن اینکه فبلت مذکور به یک دوربین سلفی فوق العاده ۲۰ مگاپیکسلی(پک چین ۱۳ مگاپیکسل) مجهز شده است که فلاش LED دارد. شیائومی مدعی است دوربین سلفی، می‌تواند فرآیند احراز هویت کاربران را ساده‌تر کند زیرا چهره کاربران را به منظور آنلاک کردن دستگاه تشخیص می‎دهد. همچنین حسگر اثرانگشت در پنل پشتی جای گرفته است و می‌توانید از سنسور اثرانگشت برای ورود به گوشی کمک بگیرید.دوربین این گوشی در شرایط نور کم فوق العاده عمل میکند و در مقابل گوشیهای هم رده یک سر و گردن بالاتر است.
[img=0x0]https://barsel.ir/wp-content/uploads/2018/05/gsmarena_5-pro.jpg[/img]
 
حالت پرتره آن نیز فراتر از حد انتظار ظاهر شده است.لبه های سوژه عکس را خیلی خوب تشخیص میدهد.مهم نیست که سوژه انسان باشد یا اشیاء خیلی خوب سوژه را از پس زمینه جدا میکند.
باطری شیائومی Redmi Note 5 pro
[تصویر:  Xiaomi-Redmi-Note-5Pro.jpg]
شیائومی از باطری ۴۰۰۰ میلی آمپری برای این گوشی استفاده کرده است که اندازه قابل قبولی است اما متاسفانه خبری از درگاه USB نوع C نیست و قابلیت شارژ سریع برای برای آن‌ها درنظر گرفته نشده است. رام MIUI 9 روی گوشی‌ ردمی نوت ۵ پرو نصب شده است؛ این رام بر مبنای سیستم‌عامل اندروید نوقا توسعه یافته است.
این گوشی در  رنگ‌های مشکی، طلایی، رز گلد و آبی در دسترس دوستداران شیائومی قرار میگیرد