انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: ساندویچ پانل چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ساندویچ پانل چیست؟
ساندویچ پنل در صنعت ساختمان سازی و ساخت و ساز کاربرد دارد . ساندویچ پنل یک پانل سبک وزن و مقاوم می باشد که با وجود مزایای بالا آن توانسته جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی باشد .ساندویچ پنل ها در ضخامت های مختلفی وجود دارند و عایق حرارتی و صوتی مناسبی می باشند .آزمایشی بر روی یک نمونه 220*220 میلی متری در یک آکوستیک ضد صدا بر روی خصوصیت عایق صدا این پنل انجام شد و نتایج امیدوار کننده ای نشان داد.
مزیت های ساندویچ پنل مانند وزن سبک ، قدرت بالا ، مقاومت در برابر خوردگی ، دوام بالا و عایق صدا در مقایسه با سایر مواد موجب شد از این ماده به طور گسترده در ساخت و ساز و تقویت و بازسازی سازه ها ، پل ها و سایر پانل های ساخت و ساز استفاده شود .
ساندویچ پنل نیازهای مطلوب برای ساخت و ساز مدرن را فراهم می نماید و با افزایش کیفیت ارائه ، تولید کمتر ضایعات ، عایق صدا و حرارت و ایجاد آسایش به روند ساخت و ساز کارآمدتر کمک می نماید .

ساندویچ پنل ها به طور کلی از یک ماده عایق در بین دو ورق یا لایه تشکیل شده است . به همین دلیل آن را ساندویچ پنل یا ساندویچ پانل نامیده اند . انواع مختلفی از لایه عایق برای ساندویچ پنل ها وجود دارد که خصوصیات پنل را تحت تاثیر قرار می دهد .
از انواع عایق های ساندویچ پنل می توان به پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه اشاره کرد .در ادامه اختصارا به توصیف هریک می پردازیم .

ساندویچ پنل

عایق ساندویچ پنل
1- عایق پلی اورتان :

این عایق عایقی حرارتی صوتی است که از پلیمرهایی تشکیل شده است که دارای پیوند یورتانی هستند.پیوند یورتانی از طریق واکنش افزایشی بین گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال تشکیل می شود. این عایق دارای کاربردهای زیادی در صنعت است. قیمت این عایق معمولا به دلایلی ثابت نیست .

2- عایق پلی استایرن :

این عایق یک هیدروکربن طویل زنجیر است که در آن مراکز متغیر کربنی به گروههای فنیل متصل هستند.حالت کشسان و انعطاف پذیر دارد.دارای انواع گوناگونی است و در جاهای مختلفی کاربرد دارد.قیمت آن بسته به مواد اولیه متفاوت است.