انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: چوب بری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در گذشته چوب بری به صورت دستی انجام می شد و چوب ها با استفاده از اره دستی با سرعت کم برش داده می شدند ، اما پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد دستگاه های چوب بری پیشرفته شده است . دستگاه چوب بری سرعت چوب بری را بسیار افزایش می دهد .
یکی از مواردی که برای افرادی که با چوب سرکار دارند پیش می آید استنشاق گرد و غبار می باشد . به همین منظور در دستگاه های چوب بری سیستم مکشی تعبیه شده است که گرد و غبار موجود در فضا را کنترل نماید تا از آسیب به افراد جلوگیری نماید .
وجود یک تهویه عمومی در فضای کارگاه چوب بری هم می تواند این مشکل را حل نماید . البته در استفاده از تهویه دقت کنید که تهویه مناسبی را با مشورت با متخصص تهیه نمایید . گاها تهویه با وجود هزینه ، مشکل را حل نمی کند .

تماس مداوم چوب با دست کارگران چوب بری می تواند منجر به بیماری های پوستی در آن ها شود که استفاده از دستگاه چوب بری این مورد را تا حد زیادی برطرف می نماید . البته بهتر است کارگرانی که در تماس با چوب هستند نکات ایمنی را رعایت نماید تا آسیب های احتمالی را به صفر برسانند .
در استفاده از دستگاه چوب بری باید دقت شود که دستورالعمل های مندرج در دفترچه به دقت مطالعه شود و تا هنگامی که نحوه کار با دیتگاه را به طور کامل آموزش ندید این کار را انجام ندهید .
تعمیر به موقع دستگاه چوب بری و تراز بودن و … موارد مهمی است که در هنگام استفاده از دستگاه چوب بری باید رعایت شود .

چوب در ساخت و ساز انواع ابزار و تجهیزات داخلی و خارجی به وفور استفاده می شود . در صنعت کارخانه های چوب بری چوب را به شکل تخته برای استفاده های مختلف برش می زنند . از انواع تخته های که توسط کارخانه های چوب بری تولید می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد .
تخته چند لایه : چوب به لایه های بسیار نازک برش داده می شود . سپس لایه ها با استفاده از چسب به هم متصل می شوند .