انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: تعمیرات یخچال و فریزر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یخچال و فریزر، از دستگاه‌های مهم در هر خانه‌ای هستند که خراب شدن آن‌ها، منجر به فاسد شدن مواد غذایی می‌شود و استفاده صحیح از آن‌ها، باعث افزایش عمر آن‌ها خواهد شد و نیاز به تعمیرات یخچال و فریزر را کاهش می‌دهد. اگر نگران هستید که روزی یخچال و فریزر شما درست کار نکند با ما همراه باشید. ما امروز در ابرکاوان نمایندگی تعمیرات یخچال و فریزر قصد داریم چند شیوه به شما معرفی کنیم که بتوانید به بهترین شیوه از دستگاه‌های خود استفاده کنید و به شیوه‌ای مناسب برای تعمیرات یخچال و فریزر خود اقدام نمایید
نقل قول:
ابرکاوان نمایندگی تعمیرات یخچال و فریزر از برترین و مجهزترین نمایندگی‌ تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیرات یخچال و فریزر می‌باشد که با بهره‌گیری از توان و دانش نیروی متخصص و کارآزموده داخلی، استفاده از قطعات اصل و اورجینال و بعلاوه، بهره مندی از جدیدترین فناوری‌های روز و مدرن در زمینه رفع نقص‌ فنی و تعمیرات تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین خدمات را در راستای افزایش وفاداری و رضایتمندی مشتریان عرضه نماید.
تعمیرات یخچال و فریزر و اقدامات کلیدی پیش از آن
با توجه به بررسی های صورت گرفته، اهم نکات کلیدی در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر عبارتند از:
دماسنج یخچال و فریزر را روی سرد نگه دارید
یکی از اولین مواردی که باید در زمان ارزیابی بهره‌وری یخچال و فریزر  و پیش از تعمیرات یخچال و فریزر مورد بررسی قرار دهید، بررسی دماسنج یخچال فریزر است. فرقی نمی‌کند یخچال و فریزر شما از چه دماسنجی استفاده می‌کند یا محل آن بر روی دستگاه شما کجاست؛ به هر حال باید دمای دماسنج یخچال شما بین 37 الی 40 درجه فارنهایت باشد، درحالی که دمای فریزر، همیشه باید 0 درجه فارنهایت باقی بماند.
هر چند ماه یکبار بررسی کنید که درزی ایجاد نشده باشد
هر یخچال و فریزری، پوششی از لاستیک در گوشه‌های بیرون در یا درهای خود دارد که برای سرد نگه داشتن هوای درون و ممانعت از ورود هوای گرم بیرون است. طی زمان، این پوشش‌های لاستیکی، کهنه شده و خراب می‌شوند که سبب ورود و خروج هوا از طریق فضاهای ایجاد شده در آن می‌شود. گرچه این روزنه‌ها زیاد نیستند، اما باز هم تاثیرگذار است؛
بنابراین هر چند ماه یکبار، در زمان تعمیرات یخچال و فریزر بررسی کنید که درزی در این پوشش‌های لاستیکی ایجاد نشده باشد تا یخچال و فریزر شما کارایی خود را حفظ کند. می‌توانید از متخصصین در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر نیز کمک بگیرید تا بیاموزید که چگونه، پوشش‌های لاستیکی خراب در دستگاهی خاص را جایگزین کرد.
متراکم کننده سیم پیچ را تمیز کرده و بررسی کنید
پشت یخچال و فریزر، پوششی شبیه فیلتر فلزی وجود دارد که معمولاً در مرکز پنل پشتی قرار دارد و نزدیک به پایین دستگاه است. به این شیء، متراکم کننده سیم پیچ یخچال و فریزر می‌گویند. طی زمان، گرد و خاک و دیگر اشیاء خارجی، روی این پوشش قرار می‌گیرد و مانع از خروج گرما می‌شود.
این مورد سبب می‌شود یخچال و فریزر، سخت‌تر از حد عادی کار کنند. بنابراین، بهتر است هر چند وقت یکبار در زمان تعمیرات یخچال و فریزر آن را تمیز کنید. معمولاً با کمک جاروبرقی و جاروی معمولی، می‌توانید آن را پاک کنید.
برای بهره‌وری از انرژی، بیشترین استفاده را از فضا بکنید
ممکن است فکر کنید هرچه غذای کمتری در فریزر نگه دارید، یخچال و فریزر شما کارایی بهتری دارد، اما در واقع موضوع آنطور که فکر می‌کنید نیست. یخچال و فریزر شما، درصورتی که غذا و نوشیدنی بیشتری در آن وجود داشته باشد، بهتر عمل می‌کند.
آیتم‌هایی که در یخچال و فریزر نگه می‌دارید، پس از آنکه خنک شوند، هوای گرم داخل محیط را به خود می‌گیرند و مانع می‌شوند این هوای گرم در محفظه داخل یخچال و فریزر آزادانه حرکت کند زیرا این حرکت، موجب افزایش دما می‌شود.
اگر میزان زیادی غذا و نوشیدنی خریداری نمی‌کنید تا یخچال همیشه پر باشد، بهتر است از یخچال و فریزری با ابعاد کوچکتر استفاده کنید یا فضاهای خالی را با ظروف آب پر کنید تا کمتر شاهد کاهش بهره‌وری یخچال فریزر خود در حین تعمیرات یخچال و فریزر باشید.
غذا را پیش از قرار دادن در یخچال و فریزر، اندکی خنک کنید
اکثر ما، غذاهای اضافی خود یا غذاهای آماده شده برای وعده بعدی را زمانی که گرم است، مستقیماً داخل یخچال و فریزر می‌گذاریم. اما اینکار، عادت خوبی نیست زیرا غذای داغ یا گرم، به سرعت هوای اطراف خود را گرم می‌کند و منجر به سخت‌تر کار کردن کمپرسور در کاهش دما می‌شود و به یخچال فریزر در بلندمدت آسیب وارد می‌کند.
بنابراین برای افزایش بهره‌وری یخچال و فریزر، صبر کنید غذا اندکی سرد شود، سپس آن را در یخچال یا فریزر ذخیره کنید. تنها اطمینان یابید که غذا مدت زیادی در فضای آزاد باقی نماند تا خراب نشود.
نقل قول:
در مورد نکات افزایش بهره وری یخچال فریزر می‌توانید از مشاوره‌ها و رهنمودهای کارشناسان خبره ابرکاوان در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر  مشاوره بگیرید.
یخچال و فریزری با عملکرد صحیح، می‌تواند در دراز مدت، از لحاظ مالی برای شما ذخیره کند و باعث شود تعمیرات یخچال و فریزر خود را اصولی و استاندارد انجام دهید. علاوه بر آن، هزینه پرداختی برای برق نیز کاهش خواهد یافت. انجام دوره‌ای و در دوره‌های زمانی معین تعمیرات یخچال و فریزر به افزایش بهره‌وری، صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمر بلندتر یخچال فریزر شما می انجامد.
نقل قول:
برخی مشکلات در میان یخچال و فریزرها متداول هستند که می‌توانید با دریافت مشاوره و راهنمایی از تکنسین های فنی ابرکاوان در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر در زمان و هزینه خود به صورت مدیریت شده صرفه جویی نمایید.
یکی از مشکلات متداول یخچال و فریزرها، نشت آب بوده که ممکن است دلیل آن، مسدود شدن لوله تخلیه باشد. این مورد زمانی رخ می‌دهد که ذرات غذا یا دیگر مواد، شلنگ تخلیه را مسدود می‌کنند که منجر به نشتی آب از یخچال و فریزر می‌شود.
نحوه رفع این مشکل با نظارت و راهنمایی متخصص تعمیرات یخچال و فریزر این است که ابتدا سعی کنید در درون لوله تخلیه از داخل یخچال آب گرم بریزید که از طریق قیفی کوچک، امکان پذیر است.