انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: باز نشدن قفل درب دوجداره
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگرتا به حال باز نشدن قفل درب در داخل منزل یا محل کار، شما راهم دچار زحمت و کلافگی کرده پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با همراه باشین:

یکی از عمده ترین مشکلاتی که ممکن است افراد با درب های دوجداره داشته باشند، باز نشدن قفل درب است که البته بی دلیل هم نیست.
عوامل متعددی مثل: بهم خوردن رگلاژ درب،گیرکردن قطعات زاماک،پایین بودن کیفیت گالوانیزه داخلی پروفیل درب،پایین بودن کیفیت و خم شدن لولاها وانبساط و انقباض پروفیل UPVC ... می توانند عملکرد یک درب دوجداره را تحت تاثیر قرار دهند.
بهم خوردن رگلاژ درب:
 اگر لنگه بازشو درب از رگلاژ خارج شده باشد باعث می شود درب به راحتی بسته نشود و انگار که مانعی بر سر راه آن قرار داشته باشد به راحتی درب بسته نمی شود و اصطلاحا گیر می کند که برای حل این مشکل فقط کافیست آن را مجددا رگلاژ کنید.
به دو صورت می توانیم درب دوجدارمون رو رگلاژ و مشکل را حل کنیم:
1- اگر لولاهای استفاده شده در درب دوجداره ما از نوع قابل تنظیم باشند می توانیم با برداشتن کاور پایین لولا و کمک گرفتن از یک آچار آلن به راحتی درب دوجداره خود را رگلاژ کنیم.
2- اگر لولاهای استفاده شده در درب دوجداره ما از نوع معمولی باشند،باید از یک نصاب با تعمیرکار برای حل مشکل و رگلاژ درب کمک بگیریم.
انبساط و انقباض پروفیل UPVC:
شاید براتون جالب باشه که بدانید،مواد UPVC به دلیل ضریب انبساط حجمی بالایی که دارند با تغییرات آب و هوایی،دچار انبساط و انقباض می شوند و تغییر می کنند و همین انبساط و انقباض می تواند مانع باز و بسته شدن آسان درب دوجداره شود که برای حل این مشکل فقط کافیست در زمان نصب، در عرض از هر طرف 4 میلیمتر برای بادخور درنظر گرفته شود تا فضای لازم برای انبساط و انقباض پروفیل وجود داشته باشد و عملکرد درب را دچار اختلال نکند.
گیر کردن قطعات زاماک به درب دوجداره:
قطعات زاماک در واقع پلیت های قارچی شکل اسپانیولت هستند که در زمان بازو بسته شدن پنجره یا درب دوجداره اطراف لنگه بازشو را به طور کامل عایق می کنند و اگر لنگه بازشو به قطعات زاماک گیر کند و زاماک از جای خود خارج شود،پروسه باز و بسته شدن پنجره و درب دوجداره دچار اختلال می شود.
پایین بودن کیفیت لولاها:
اگر لولاهای پنجره یا درب دوجداره ما کیفیت پایینی داشته باشند و نتوانند وزن لنگه بازشو را تحمل کنند ممکن است لولا شکسته و از محل خودش منحرف شود که همین موضوع می تواند مانع از باز و بسته کردن قفل پنجره یا درب دوجداره شود.
کیفیت گالوانیزه داخلی پروفیل:
عدم وجود گالوانیزه با کیفیت در داخل پروفیل درب دوجداره،باعث شل شدن پیچ های متصل به پروفیل می شود و لنگه بازشو درب دچار افت می شود و در نتیجه عملکرد قفل درب دوجداره را مختل می کند.
 
اصل مقاله در لینک زیر:
https://manawinco.com/%d8%a8%d8%a7%d8%b2...%b1%d9%87/