انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: درمان خانگی کیست مویی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درمان کیست مویی در خانه با انواع روشها ممکن است در برخی موارد موثر باشد، اما بهتر است همواره با مشاوره پزشک، درمان های مناسب و موثر تر را انتخاب کنید. در برخی موارد، کیست مویی نیاز به درمان با لیزر و جراحی دارد و در این صورت تنها درمان خانگی کافی نخواهد بود. همچنین، در صورتی که کیست مویی باعث درد و عوارض دیگر شده باشد، بهتر است به متخصص کیست مویی مراجعه کرده و درمان مناسب را طبق توصیه او انجام دهید.
مطلب پیشنهادی: کیست مویی چیست؟ علائم و علت ها + پیشگیری
معایب تخلیه کیست مویی در خانه چیست؟
سینوس پیلونیدال یک توده چرکی و عفونی است. در نتیجه زمانی که در خانه خود فرد اقدام به تخلیه یا ترکیدن آن میکند، دچار عوارض ترکیدن کیست مویی و عود آن میشود. زیرا ممکن است این عفونت در قسمت های اطراف کمر نیز پخش شود. برخی دیگر از عوارض تخلیه آن در خانه عبارتند از:
  • عدم تضمین موثر بودن درمان: درمان کیست مویی با روش های خانگی ممکن است در برخی موارد موثر باشد، اما نتایج آن همواره قطعی نیست و ممکن است کیست دوباره شروع به رشد کند.
  • خطر عفونت: درمان کیست مویی با روش های خانگی ممکن است باعث ورود عفونت به بدن شود، زیرا این روش ها معمولاً بدون رعایت شرایط بهداشتی و استریل انجام می شوند.
[تصویر:  %DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg]
  • خطر تحریک و التهاب: برخی از روش های خانگی مانند تخلیه توده با سوزن، گذاشتن مواد گیاهی و استفاده از داروهای عطاری ممکن است باعث تحریک و التهاب پوست شود.
  • خطر آسیب به بافت های اطراف: در صورت استفاده نادرست از روش های خانگی، ممکن است بافت های اطراف کیست مویی آسیب دیده و باعث عوارض جدی شوند.
  • افزایش خطر خونریزی: در صورت استفاده از روش های خانگی برای تخلیه کردن کیست مویی، ممکن است باعث خونریزی شدید شود که نیاز به درمان پزشکی فوری دارد.
  • عدم تشخیص صحیح: در برخی موارد، سینوس پیلونیدال ممکن است با بیماری های دیگر از جمله سرطان پوست و یا عفونت های دیگر اشتباه گرفته شود. در این صورت، تشخیص و درمان صحیح تنها با مشاوره پزشک متخصص امکان پذیر است.