انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: پرستار سالمند در منزل - مراقبت و نگهداری از سالمند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
با توجه به این که سالمندی یکی از دوران زندگی همه بانوان و مردان می باشد، و در این دوران افراد دچار سالخوردگی می شوند، و همین موضوع باعث کاهش توانایی های جسمانی آن ها خواهد شد. حتی ممکن است، نتوانند کارهای ساده و شخصی خود را هم انجام دهند. خانواده های این عزیزان با توجه به مشکلات اقتصادی، مشغله های کاری ممکن است، زمان کافی برای پرستاری و نگهداری والدین سالمند خود نداشته باشند. به همین خاطر مرکز پزشکی سلامت نوین با ارائه خدمات پرستاری در منزل توانسته است، مشکل این عزیزان را حل کند.
ارتباط با ما: 02634471270
پرستار در منزل
با حضور یک پرستار در منزل که آشنایی کامل با فرایندهای درمانی را دارد، می تواند کمک زیادی به بهبود روند شرایط زندگی سالمند خواهد کرد. جهت انجام کارها و خدمات در منزل حتماً به تخصص و مهارت خاصی نیاز است، به همین خاطر اگر افرادی که آموزش های ویژه برای نگهداری را ندیده باشد، به هیچ عنوان قادر به ارائه ی خدمات پرستاری در منزل نخواهد بود.
[تصویر:  %D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8...%D8%AC.jpg]
پرستار سالمند
همان طور که قبلاً هم گفتیم، همه ی افراد خانواده مشغول به کار هستند، و دیگر هیچ کدام از اعضای خانواده وقت اضافی برای هیچ کاری را ندارد. در این شرایط پرستاری از سالمندان هم یکی از وظایفی می باشد، که برعهده ی فرزندان سالمندان می باشد، که حتماً باید به درستی و صحیح انجام شود. ممکن است، این سوال برای شما بیاید، که در این شرایط باید چیکار کرد؟
اگر یک از اعضای خانواده ی شما سالمند می باشد، و شما نمی توانید به خاطر مشغله های کاری و دیگر مسائل به آن ها رسیدگی کنید، می توانید از پرستار برای سالمند استفاده کنید، و اگر سالمند یا فردی بیمار هم دارید، می توانید از پرستار بیمار در منزل استفاده کنید. یکی از ویژگی هایی که حتماً باید پرستار داشته باشید، این است، که در انجام کار خود حرفه ای و کاربلد باشد، هم چنین از دیگر مواردی که می توان به آن ها اشاره کرد، داشتن دانش و مهارت، علاقه به کار و سالمندان، دلسوزی و صبر و مهربانی، قابل اعتماد بودن، رفتار و اخلاق حرفه ای و توانایی ایجاد رابطه ای خوب. همه ی این موارد به نگهداری و سلامت جسمی و روحی سالمند مورد نظر کمک می کند.
در صورتی که از مرکز سلامت نوین درخواست استخدام پرستار داشته باشید، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید.
  • پرستاری که برای سالمند شما در نظر گرفته می شود، قبلاً سابقه ی کار دارد.
  • مشخصات کامل و تضمین های لازم را از او گرفته اند.
  • در صورتی که به هر دلیلی لازم باشد، می توانند یک پرستار سالمند دیگر برای شما جایگزین کنند.
پرستار سالمند فردی می باشد، که وظایف پرستاری و مراقبت و انجام امور شخصی سالمند در منزل را انجام می دهد. این پرستاران از نظر تخصص و تحصیلات در زمینه های مختلف تخصص دارند، که عبارتند از: مراقب و نگهدار، بهیار، پرستار.
ممکن است، والدین شما از نظر جسمانی سالم باشند، و فقط برای انجام کارهای شخصی احتیاج به کمک داشته باشند، در این مواقع شما می توانید از مراقب سالمند در منزل استفاده کنید. ولی در صورتی که سالمند شما از نظر فیزیکی و حرکتی با مشکل رو به رو شده اند، ابتدا به آنها توصیه می کنیم، تا از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنند. پرستاران مجموعه ما با توجه به شرایط بیماران و یا سالمندان می توانند به صورت ساعتی، روزانه، شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل هم از سالمند شما مراقبت کنند.
قطعاً همه ی سالمندان نیاز به پرستار و نگهداری ندارند، چون می توانند بعضی از کارها را خودشان انجام دهند، ولی در بعضی از مواقع ممکن است، توانایی های خود را از دست دهند، و دیگر نتوانند کارهای شخصی خود را انجام دهند، به همنی خاطر بهتر است، فردی همراهشان باشد، تا در صورت نیاز به آن ها کمک کنند. پرستار سالمند در منزل حتماً باید تخصص کافی در مراقبت از سالمند را داشته باشد، و وظایف نگهداری از سالمند را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. حتماً در انتخاب پرستار سالمند در منزل باید دقت کافی را داشته باشید، و همچنین نکاتی را نسبت به شرایط مد نظر داشته باشید، تا بتوانید انتخاب خوبی در مرکز پرستاری و همچنین خود پرستار داشته باشید.
[تصویر:  %D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8...%D8%AA.jpg]
چه زمانی باید پرستار استخدام کرد؟
  • پس از عمل جراحی و آسیب دیدگی سالمندان برای انجام کارها
  • استفاده از خدمات تخصصی پرستاری در منزل
  • سالمندان تنها
  • سالمندان دچار آلزایمر
  • در سالمندان دچار محدودیت های حرکتی
  • برای استراحت اعضای خانواده و تجدید قوا در امر مراقبت
  • کاهش هزینه ها
  • صرفه جویی در وقت
استخدام پرستار سالمند
حتماً برای استخدام پرستار در منزل باید به نکات زیر توجه داشته باشید.
  • آیا پرستار دوره‌ ها و آموزش های لازم برای نگهداری از سالمندان را گذرانده است؟
  • پرستار تا چه مقدار با وظایف و اهمیت حرفه‌ ی خود آشنا می باشد؟
  • آیا مراکزی که پرستار را ارسال می کنند، قابل اعتماد هستند؟
  • آیا مرکز ارائه خدمات پرستاری، دسترسی 24 ساعته به پشتیبان پرستار را برای شما فراهم می‌ کند؟
  • آیا پرستار اعزامی رفتار اجتماعی و قابل قبولی دارد؟
پرستاری را می خواهید برای پرستاری سالمند خود استخدام کنید، باید شرایط زیر را داشته باشد.
  • شرایط سنی بین 25 تا 55 سال
  • داشتن سابقه کاری 
  • مودب، باشخصیت، صبور، دلسوز
  • آشنایی با امور منزل و آشپزی
  • داشتن اطلاعات و شناخت کافی در مورد داروها
  • تحصیل کرده باشد.
  • داشتن تعهد کاری
  • داشتن علاقه
  • داشتن مدرک و گذراندن دوره های لازم
  • خوش برخورد و پر انرژی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر حتی سیگار
  • نداشتن مشکل جسمی و روحی
خدمات نگهداری و پرستاری از سالمند در منزل
پرستار سالمند شخصی می باشد، که دارای تحصیلات و دانش و مهارت کافی در زمینه پرستاری از سالمند در منزل می باشد، و به همه ی بیماری ها و مشکلاتی که سالمندان ممکن است، با آن رو به رو شوند، آشنایی دارد، و می داند که در شرایط حساس باید چه کاری را انجام دهد. خدمات پرستاری از سالمند در منزل با توجه به این که امروزه با خاطر پیشرفته تر شدن تکنولوژی ها و دیگر موارد گسترش پیدا کرده اند، همین موضوع باعث شده است، که هر روز به تنوع خدمات و کیفیت آن ها اضافه شود. اگر قصد دارید، از این خدمات استفاده کنید، می توانید ارائه ی این خدمات را از مجموعه ی ما بخواهید، چون که مجموعه ی ما یک مرکز پرستاری در منزل در تمام نقاط کرج است، که دارای با تجربه ترین و حرفه ای ترین پزشکان و پرستاران در این زمینه می باشد. در مجموعه ما هر فردی که به عنوان پرستار مثلاً پرستار سالمند یا پرستار کودک در منزل مشغول به ارائه خدمات باشد، کاملاً با وظایف خود آشنایی دارد، و قادر به انجام تمام کارهای پرستاری می باشد.
[تصویر:  %D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8...%D9%84.jpg]
مراقب سالمند در منزل شبانه روزی
مراقب سالمند در منزل به صورت شبانه روزی از جمله خدماتی می باشد، که به صورت 24 ساعته و تمام وقت توسط پرستار برای مراقبت از سالمندان ارائه می شود. وجود پرستار شبانه روزی سالمند می تواند باعث بهبودی روند زندگی چه برای سالمندان سالم و چه برای سالمندان ناتوان باشد. پرستاران به هیچ عنوان نباید درباره زندگی شخصی خود صحبت کنند، و یا حتی در مورد زندگی شخصی سالمند سوالی بپرسند، نباید اقدام به قرض گرفتن پول از سالمند کنند، پرستار باید صبور باشد، و احساسات خود را کنترل کند، و همچنین اگر مشکلی پیش آمد، قبل از هر اقدامی با خانواده سالمند در میان بگذارد.
نگهداری از سالمند در منزل
با توجه به این که جامعه ی سالمندی ایران روز به روز گسترده تر می شود، و به خاطر دلایل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، معمولاً وظیفه ی نگهداری از سالمند در منزل بر دوش فرزندان است، ولی با توجه شرایطی که دارند، قادر به انجام این کار نیستند، به همین خاطر مراکز پرستاری شکل گرفته اند. خدمات نگهداری از سالمندان در منزل احتیاج به صبر و حوصله فراوان است. حتی در برخی از مواقع این پرستاران مانند دختر، همدم و یاور در کنار سالمندان حضور دارند، و باعث دلگرمی آن ها می شوند.
نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل
بعضی از سالمندانی که قادر به انجام کارهای شخصی خود می باشد، و برخی دیگر ممکن است، نتوانند این کارها را انجام دهند. در این صورت سالمندان احتیاج به خدمات پرستاری و نگهداری از سالمند به صورت شبانه روزی در منزل را دارند. با حضور یک فرد متخصص و حرفه ای که تجربه ی نگهداری از سالمندان را دارد، نه تنها اوضاع را برای بیمار بهتر می‌ کند، بلکه فشار روحی و جسمی ‌روی خانواده‌ ها را به خاطر وظیفه سخت و طاقت فرسای رسیدگی و مراقبت شبانه روزی از بین می‌ برد.
مراقب مخصوص نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل با درک و رسیدگی به نیازهای خاص سالمندان شرایط و درمان ایمن تری را برای نگهداری از سالمند تضمین می کند. این خدمات نسبت به بستری کردن سالمند در بیمارستان و یا هر جای دیگر بسیار مقرون به صرفه است، ولی باید به این نکته توجه کنید، که هنگام استخدام پرستار شبانه روزی سالمند در منزل به دلیل این که پرستار باید به صورت شبانه روزی از بیمار مراقبت و با او زندگی کند، هزینه بیشتری نسبت به پرستار خصوصی سالمند به صورت ساعتی یا نیمه وقت دارد.
[تصویر:  %D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8...%D9%86.jpg]
چه زمانی به پرستار سالمند نیاز داریم؟
در بعضی از مواقع ممکن است، به خاطر تغییرات جسمانی، زمین خوردن های مداوم، مشکل در راه رفتن و فعالیت بدنی، فراموشی، عدم توانایی در انجام کارهای شخصی، ناتوانی در مدیریت مصرف صحیح داروها احتیاج به یک پرستار دلسوز و متعهد دارند. به خاطر دلایل مختلفی ممکن است، اعضای خانواده تصمیم بگیرند، برای والدین سالمند خود پرستار استخدام کنند. یکی از رایج ترین دلایل مشغله کاری است. بسیاری از افراد وقت کافی برای مراقبت از سالمند را ندارند. از دیگر دلایلی که میتوان به اشاره کرد، نداشتن توانایی جسمی برای مراقبت از سالمندانی است، که در تحرک و راه رفتن مشکل دارند.
بعضی از سالمندان هم ممکن است، به خاطر شرایط پزشکی نیاز به انجام تزریقات در منزل و برخی دیگر نیاز به مراقبت های بهداشتی داشته باشند. در صورتی که مهارتی در این زمینه نداشته باشید، باید سالمندتان را برای انجام تزریقات و دریافت مراقبت های بهداشتی به مراکز درمانی ببرید، که انجام این کار هم برای شما و هم برای سالمندتان به خاطر کهولت سن و بیماری می تواند بسیار سخت باشد.
وظایف پرستار سالمند در منزل
  • مراقبت و نگهداری از سالمند
یکی از مهمترین وظایف پرستاران سالمند مراقبت و نگهداری از سالمند، برقراری روابط دوستانه و صمیمی با سالمند می باشد. این موضوع باعث می‌ شود، تا عزیزان شما کمتر در معرض افسردگی‌ های دوران سالمندی قرار بگیرند.
  • استحمام سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی
یکی از کارهایی که ممکن است، به خاطر بالا رفتن سن افراد انجام آن برای سالمندان مشکل باشد، استحمام و انجام امور مربوط به نظافت شخصی، رفتن به توالت و یا مرتب کردن و سلمانی موها می‌ باشد. بعضی از سالمندان به خاطر مشکلاتی همچون بی اختیاری در ادرار و… نیاز به پوشک شدن دارند، که این مورد نیز در حیطه وظایف پرستار سالمند می‌ باشد.
  • انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل
مراقب علاوه بر نگهداری از سالمند، کارهای خانه را برای آن ها انجام می‌ دهد. این امور می تواند شامل پخت غذا مناسب با رژیم غذایی وی، امور نظافت و تمیز کردن منزل، شستشوی ظروف و پذیرایی از مهمانان وی می‌ باشد.
  • انجام امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت سالمند
یکی از کارهایی که انجام آن باعث خوشحالی سالمندان می شود، تفریح و حضور در اجتماع است. با توجه به توافقات انجام شده مراقب سالمند می‌ تواند در ساعات مشخصی از روز سالمند را در بیرون از منزل همراهی کند، و همراه وی به پارک و گردش بروند. هم چنین پرستار می‌ تواند در فعالیت‌ های سرگرم کننده درون منزل اعم از تماشای فیلم، کتاب‌ خوانی، حل جدول، مرور خاطرات و تماشای آلبوم ‌های قدیمی سالمند را همراهی کند.
  • رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل
اگر سالمند تحت نظر پزشک باشد، و از داروهای خاصی استفاده کند، پرستار باید طبق زمان بندی مشخص شده توسط پزشک معالج دارو را به بیمار یادآوری کند، و وظیفه دارو دادن به وی را برعهده خواهد داشت. علاوه بر این پرستار سالمند موظف است، در صورت نیاز به صورت روزانه و هفتگی فشار خون و یا میزان قند خون وی را اندازه‌ گیری کند.
  • انجام امور اداری و مالی سالمند
در صورت داشتن اجازه ی خانواده ی سالمند پرستار می‌ تواند امور اداری و حتی مالی وی را نیز انجام دهد. انجام خرید برای منزل، پرداخت شارژ ساختمان، پرداخت قبوض آب و برق و گاز و نیز دیگر امور بانکی از جمله وظایف یک پرستار سالمند می‌ تواند باشد.
از دیگر وظایف پرستار سالمند در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • رسیدگی به رژیم غذایی سالمند
  • همراهی سالمند در صورت نیاز و طبق خواسته خانواده سالمند
  • مراقبت از زخم
  • مراقبت از سوند معده و یا سوند ادرار بعد از نصب سوند در منزل
  • حفظ ارتباط با پزشک سالمند و گزارش تغییرات سلامتی و تغییرات نسخه دارویی سالمند و اجرای آن
  • خواندن کتاب برای سالمند
  • بازی کردن
  • نامه نوشتن و یا پیغام گذاشتن از طرف سالمند
[تصویر:  %D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB...%D9%84.jpg]
پرستاری سالمندان
با استفاده از خدمات پرستاری سالمندان باعث می شود، تا سلامت روحی و روانی و جسمی سالمند به طور کامل حفظ شود، و هزینه آن هم نسبت به آسایشگاه ها بسیار کمتر است. بعضی از سالمندان توانایی انجام امور شخصی یا عمومی را ندارند، و احتیاج به همدم یا هم صحبت دارند، ولی برخی از آن ها نیاز به کسی دارند، که در انجام امور همراهشان باشد، و از آن ها مراقبت و نگهداری کند.
از مهم ترین موارد در این زمینه:
  • داشتن توانایی کنترل احساسات در پرستاری سالمندان 
  • داشتن مهارت ارتباطی در پرستاری سالمند
  • صبور بودن در مراقبت از سالمند در منزل
  • داشتن دقت بالا در پرستاری از سالمندان در منزل
  • قدرت بدنی بالا در پرستاری سالمند
پرستار سالمند حرفه ای
استفاده از خدمات پرستاری در منزل و یا مراقبت در منزل توسط مراقب و پرستار سالمند حرفه ای ویژگی های منحصر به فردی دارد که به برخی از آن ها اشاره شده است. در این مورد پرستار سعی می کند، تا شرایط ایمن را برای سالمند ایجاد کند، و از این طریق می توانند محدودیت های سالمند را کاهش و استقلال سالمند را افزایش دهند.
پرستارهای سالمندی که به صورت حرفه ای کار می کنند، برخلاف مراقبین خانوادگی آموزش می بینند، تا وضعیت جسمی و روانی سالمند را تحت نظر داشته باشند، و متوجه ی تغییرات هر چند کوچک در عادات غذایی، ظاهر و رفتار سالمند شوند، و آن را به پزشک معالج گزارش دهند. به همین خاطر استفاده از خدمات تخصصی مراقبت و پرستاری سالمند حرفه ای از لزومات مراقبت از سالمند در منزل می باشد.
مزایا استفاده از خدمات پرستاری در منزل 
  • با وجود پرستار در خانه باعث می شود، تا سالمندان در محیط خانه و در کنار دیگر اعضای خانواده ی خود احساس بهتری داشته باشند، و در آرامش زندگی کنند.
  • انجام امور روزانه ی خود مانند استحمام و بردن به دستشویی و…
پرستاری در منزل
پرستاری در منزل موارد زیادی را در برمی گیرد، به همین خاطر شما می توانید به هر خدماتی که احیتاج داشتید، را از ما درخواست کنید. وارد شدن به دوران سالمندی از سن 50 سال به بعد شروع می شود، که یک سری تغییران فیزیکی، روحی، روانی و... در افراد ایجاد می شود، که یک پدیده طبیعی و مهم است، و پرستاری از سالمند در منزل از خدمات ارائه شده در مرکز ما می باشد، که توسط پرستاران باتجربه و حرفه ای انجام می شود.
تقسیم بندی سالمندی
از نظر سنی 
  • سالمند جوان (70-60 سال)
  • سالمند میانسال (80-71 سال)
  • سالمند پیر (81 سال به بالا)
از نظر میزان وابستگی 
  • دارای حداقل وابستگی
  • وابستگی نسبی
  • حداکثر وابستگی
خدمات پرستاری در منزل هم شامل:
  • بررسی وضعیت اولیه ی بیمار و تعیین کردن یک برنامه مراقبت ویژه از بیمار
  • نظارت بر روی مصرف دارو و کمک به تسکین دردهای بیمار
  • شست شو دادن و پانسمان کردن زخم های بیمار
  • یادداشت کردن علائم حیاتی بیمار
  • به روز رسانی هر یک از انواع مراقبت های بیمار طبق وضعیت بیماری 
  • آموزش دادن نحوه صحیح مراقبت کردن از بیمار به خانواده او
  • ارائه دادن پیشنهاداتی برای بهبود امنیت بیمار در منزل
  • کنترل کردن علائمی که میتواند باعث بد حالیه بیمار و مراجعه کردن او به بیمارستان شود.
  • نظارت کردن بر انجام دادن کمک های اولیه در منزل
  • ارتباط پرستار بیمار با پزشک برای اطلاعات بیشتر جهت مراقبت از بیمار
  • تشویق کردن بیمار به همکاری و حمایت از او
[تصویر:  %D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%...%D9%84.jpg]
پرستار مرد سالمند
معمولاً آقایان درصد بسیار کمی از جامعه پرستاری را تشکیل می‌ دهند. با توجه به این که بسیاری از مردان کهنسال با پرستاران مرد رابطه بهتری دارند. علاوه بر این یک پرستار مرد به دلیل قدرت فیزیکی مناسب خود توانایی بیشتر در رسیدگی به امور سالمندان دارد.
پرستار خانم سالمند
بانوان درصد بیشتری از جامعه ی پرستاری ایران را می‌ دهند. خانم ها به دلیل ویژگی‌ های ذاتی خود همانند مهربانی و دلسوزی بیشتری که دارند، بسیار پرستاران مناسبی هستند. هم چنین در انجام کارهای خانه توانایی بالایی دارند. اگر طعم غذا و نظم و ترتیب منزل بیمار برای شما اهمیت زیادی دارد، می توان روی کمک پرستاران زن حساب ویژه‌ ای باز کنید. اغلب زنان کهنسال پرستار زن را ترجیح می‌ دهند.
نگهداری از سالمند
قطعاً بهترین مکان برای تما افراد سالمند خانه ی خودشان می باشد، چون ممکن است، فکر کنند، که سر بار و محتاج دیگر اعضای خانواده ی خود هستند، و یا در خانه افراد دیگر و یا حتی فرزندان خود اضافی هستند. به همین خاطر سالمندان زن و مرد در خانه خود احساس امنیت و آرامش بیشتری دارند، و همچنین از نظر روحی و جسمی در شرایط بهتری قرار می گیرند.
نگهداری از سالمندان توانا و ناتوان را می توان به پرستار در خانه سالمندان یا حتی برخی بیمارستان ها سپرد، ولی بهترین راه برای این که این لحظات از زندگی را در بهترین شرایط بگذرانند، و هیچ نگرانی و خجالت و ناراحتی ای بابت هیچ موردی نداشته باشند.
[تصویر:  %D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%...py%201.jpg]
نگهداری از سالمند با حقوق بالا
پرستاران متعددی وجود دارند، که به دنبال کاری مانند نگهداری از سالمند با حقوق بالا می باشند. این خدمات توسط پرستارانی متخصص، با دانش و مهارت بالا، مدارک تحصیلی بالا و... با بهترین شرایط می باشد.
پرستار سالمند در کرج
پرستاران باید توانایی انجام کارهای مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل را داشته باشند، و حتماً باید دانش و تجربه کافی از این توانایی ها داشته باشد، تا بتواند آن ها را انجام دهد. اگر جزو افرادی هستید، که در شهر کرج و مناطق اطراف آن سالمندی دارید، که احتیاج به پرستار دارد، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید، و از پرستاران باتجربه و حرفه ای ما استفاده کنید.
به طور قطع یکی از مشکلاتی که افراد در سالمندی و سنین بالا نگران آن هستند، تنها ماندن است، که سبب دلتنگی، آلزایمر و دیگر مشکلات بیماری ها می شود. برای این که بتوانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید، می توانید از پرستاران دلسوز و مهربان درخواست کنید، تا مانند یک همدم در کنار والدین سالخورده شما باشند، و از آن ها مراقبت کنند.
استخدام پرستار شیفت شب سالمند
افرادی که شرایط خاص زیر را داشته باشند، احتیاج به پرستار شیفت شب دارند:
  1. ترسیدن از تنهایی 
  2. شب بیداری 
  3. چند نوبت در شب به دستشویی می روند.
  4. سالمندانی که پوشک می شوند.
  5. سالمندانی که شب ها احتیاج به صحبت و درد و دل دارند.
  6. آلزایمری هستند.
  7. شبها بیدار می باشند، و فقط به اطراف خیره می شوند.
  8. سالمندانی که زندگی نباتی دارند 
  9. سالمندانی که شب ها احتیاج به لگن دارند.
  10. سالمندانی که داروی ساعتی دارند.
  11. سالمندانی که بی قرار هستند.
پرستاری سالمندان دچار ناتوانی جسمی و ذهنی
سالمندان زیادی وجود دارند، که ممکن است، دچار ناتوانی‌ های شدید و محدودیت‌ های جسمانی باشد. در صورت وجود این وضعیت ممکن است، نتوانند به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند، به همین خاطر باید یک مراقب سالمند آموزش دیده با ملایمت و مهربانی و با حفظ عزت نفس سالمند او را در انجام امور کمک کند.
پرستاری از سالمند پوشکی
یکی از مسائل مربوطه به نگهداری و مراقبت از سالمندان، نگهداری از سالمند پوشکی می باشد. زمانی که پرستار سالمند یا مراقب سالمند در مورد اصول بستن پوشک بزرگسال را آموزش دیده باشند، و اصول نظافت و تعویض پوشک بزرگسال را به بهترین شکل انجام دهد، سبب راحتی و آسایش بیشتر سالمند باشد. هنگام پوشک کردن سالمندان باید به نکاتی از قبیل وزن و سایز سالمند و همچنین انواع پوشک سالمند که باید متناسب با فرد سالمند انتخاب شود.
بعضی از کارهای شخصی سالمند که برعهده پرستار است، شامل:
  • کمک به شست و شو و دوش گرفتن سالمند
  • شست و شوی ملحفه و روتختی سالمند
  • رسیدگی به ظاهر سالمند 
  • کمک به بهداشت دهان دندان
  • مراقبت‌ های مربوط به بی اختیاری ادراری و اجابت مزاج سالمند و نظافت سالمند
  • انجام کارهای نظافتی منزل
  • شستن لباس‌ ها
  • آشپزی کردن
  • بیرون بردن زباله‌ ها
  • انجام امور سبک منزل
  • دیگر خدمات تخصصی
  • کمک به تحرک و قدم زدن در سالمندان
  • پوشیدن لباس
  • کمک به خوابیدن در تخت خواب
  • جابجایی روی ویلچر
  • جا به جایی از روی تخت روی ویلچر یا صندلی
  • غذا دادن به سالمند
  • کمک به بهداشت فردی
[تصویر:  %D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%...%DB%8C.jpg]
قیمت پرستار سالمند در منزل
یکی از ویژگی های استخدام پرستار از طریق موسسات پرستاری دارای مجوز مشخص بودن قیمت و تعرفه ی دستمزد پرستار سالمند در منزل می‌ باشد. دستمزد پرستار با توجه به عوامل مختلفی اعم از میزان تحصیلات، تجربه و تخصص، نحوه عقد قرار داد (روزانه و یا 24 ساعته) و نیز قرارداد های مدت دار و همچنین شرح وظایف پرستار متغیر می‌ باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. این مرکز با توجه به شرایط و درخواست شما و بودجه مد نظر شما مراقب، نگهدار و پرستار سالمند متخصص و باتجربه را به منزل شما اعزام خواهد کرد.
از دیگر مواردی که ممکن است، بر روی تعرفه ی پرستار سالمند در منزل تأثیرگذار باشد، شامل:
  • حمام کردن سالمند
  • آشپزی برای سالمند یا خانواده سالمند
  • جا به جایی فرد مسن روی تخت یا همراهی وی برای راه رفتن
  • اجابت مزاج سالمند
  • بیماری های سالمند 
https://salamatnovin.com/post/29/%D9%BE%...8%B2%D9%84