انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: کاربرد مونوپروپیلن گلیکول در صنایع آرایشی و بهداشتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مونوپروپیلن گلیکول ماده ای شیمایی از نوع الکل­ هاست که در تهیه بسیاری از محصولات دارویی، بهداشتی، آرایشی و مراقبت شخصی مورد استفاده قرار میگیرد.

در واقع مونو پروپیلن گلیکول دارای خواصی است که سبب می­شود کاربرد آن در تولید کرم­ های دست و صورت روز به روز افزایش یابد.
خاصیت اصلی این ماده که سبب میشود استفاده از آن در تولید محصولات اینچنینی مفید واقع شود، قابلیت های شگفت انگیز آن در حفظ رطوبت است.
[تصویر:  MPG-Mono-Propylene-Glycol-28_1.jpg]
این ماده در عین حال که در آب حل میشود، از توانایی جذب رطوبت نیز برخوردار است و میان بافت های چربی و آب پیوند برقرار میکند. تمام این موارد سبب میشوند که مونو پروپیلن گلیکول یکی از مهم ترین مواد اولیه مورد نیاز در تولید کرم های رطوب کننده و لوسیون ها باشد.

البته وجود چنین خاصیتی کاربرد مونوپروپیلن گلیکول در تهیه سایر محصولات مراقبت شخصی نظیر شامپوها، نرم کننده ها و مایع های دستشویی را ایجاب میکند.
در نتیجه استفاده از کرم های حاوی مونو پروپیلن گلیکول میتوانید مشکلاتی نظیر خشکی پوست را بر طرف ساخته و از پیری زودرس، ایجاد چین و چرک و مواردی از این دست جلوگیری کنید. همچنین پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید.

از دیگر ویژگی هایی که سبب میشود مونوپروپیلن گلیکول در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد، خاصیت نگهدارندگی آن میباشد. این ماده به حفظ ظاهر و بافت لوازم و مواد آرایشی در طولانی مدت کمک میکند و از آن ها در برابر تأثیرات سرما و گرما محافظت مینماید.

همچنین جالب است بدایند که این ماده شیمیایی به هیچ عنوان خطرناک نبوده و استفاده از آن عوارضی به همراه نخواهد داشت. مونو پروپیلن گلیکول بر خلاف بسیاری از ترکیبات مشابه برای سلامت پوست مشکلی ایجاد نخواهد کرد و همچنین زباله های آن نیز به محیط زیست آسیبی نمیرسانند و به سرعت تجزیه میشوند.