انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: تولیدکنندگان واتراستاپ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تولیدکنندگان واتراستاپ
واتراستاپ ها به عنوان آب بند بتن امروزه کاربرد فروانی در صنعت ساخت و ساز  دارند و استفاده از آنها به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است. در ادامه سری مقالات مرتبط با واتر استاپ در این بخش می پردازیم به تولیدکنندگان واتراستاپ و نحوه ی تولید این محصول تا شناخت کاملتری از آن داشته باشیم.

تولید کنندگان واتراستاپ

واتراستاپ چگونه تولید می شود و بهترین تولیدکنندگان واتراستاپ  کدام شرکت ها هستند؟ قیمت واتراستاپ چقدر است ؟

 

در نگاه اول خط تولید واتراستاپ بسیار ساده به نظر می رسد اما کارکردی پیچیده دارد. برای تولید واتراستاپ ابتدا مواد اولیه در دستگاه تزریق قرار می گیرد این دستگاه مواد اولیه را ذوب کرده و تحت فشار از قالب هایی که بر حسب نیاز متفاوت می باشند عبور می دهد. بیان این نکته در اینجا ضروری می باشد که خط تولیدی که در حال توضیح مفصل آن هستیم از سه نوع قالب برای تزریق مواد بهره می برد اما به نظر می رسد با توجه به نیاز صنعت ساخت و ساز و شرایط مختلف قالب های مختلفی برای این کار وجود داشته باشد.

 

بعد از عبور مواد ذوب شده از قالب شکل واتر استاپ نهایی را به خود می گیرند اما تا تثبیت نهایی شکل واتراستاپ می بایستی مراحل جداگانه ای نیز طی شود. در ادامه واتر استاپ خارج شده از قالب برای آنکه در شکل نهایی تثبیت شود وارد تشتی از آب می شود که با کاهش تدریجی دما ضمن تثبیت شکل نهایی از تاب برداشتن واتر استاپ نیز جلوگیری می کند. بعد از طی مسیری در آب و خنک شدن و شکل گرفتن کامل واتر استاپ از آب خارج می شود در این مرحله با استفاده از پمپ باد تعبیه شده در انتهای مسیر خروج واتر استاپ از تشت آب، مانع از باقی مانده آب بر روی آن می شوند.در انتهای مسیر خط تولید واتر استاپ به شکل رول های بزرگی پیچیده شده و آماده ارسال به بازار مصرف می باشد.