انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: معرفی سواحل استانبول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بیشتر مسافرانی که فصل‌تابستان را برای مسافرت با تور استانبول تعیین می نمایند , هنگامی را صرف تفریحات ساحلی می نمایند . با اعتنا به این که در فصل تابستان هوا گرم است و بیشتر مسافران برای گریز از گرما در ادامه سواحلی برای تفریح می‌باشند .
استانبول در تمام فصول سال بویژه فصل بهار و فصل‌تابستان مقصدی ایده آل برای مسافرت است و استانبول یکی‌از مسیرهای پرطرفدار تور ترکیه است که میتوانید برای تفریح و گشت و گذار به آنجا مهاجرت فرمایید .
برای رفاه هم اکنون گردشگران , شهرداری استانبول پلاژهای رایگانی را در سواحل این شهر در حیث گرفته است که بازار داغی فی مابین مسافران دارااست .
شهرداری استانبول هر سال برای رفاه هم اکنون مسافران و گردشگران پلاژهایی را به صورت بدون‌پول در سواحل شهرستان اختصاص داده اند . این پلاژها از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر مبادرت دراختیار می‌باشند و برای ورود به‌این پلاژها نیازی به پرداخت هزینه نیست , ولی که ممکن است درون این پلاژها ناچار به پرداخت هزینه باشید . البته با این وجود گشوده نیز در مقایسه با پلاژهای دیگر نسبتاً بدون پول به شمار میاید .
سه مورد از این پلاژها در بخش آسیایی قراردارد ; متروپلیس در کادیکوی و در نزدیکی جاده پارک در شهر استانبول جای‌دارد . این پلاژ هزینه ی محل ورود اخذ می نماید که‌این هزینه برای بزرگسالان 25 لیر و برای کودک ها 12 لیر هست . این پلاژ در قبال هزینه ای که پرداخت میکنید تجهیزات و خدماتی زیرا تخت آفتابگیر , چتر , اتاقی برای ردوبدل جامه و همینطور قابلیت و امکان دوش دریافت کردن را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد .
دو پلاژ دیگر این ناحیه که در تاج پارک قراردارد و محل ورود آن مجانی است . اما درین پلاژها چنانچه بخواهید از چتر و تخت آفتابگیر به کار گیری نمائید می بایست مبلغ 10 لیر را پرداخت فرمایید .

گونش یکی‌از سواحل همگانی استانبول است که ساحلی 840 متری داراست و دقیقا در کنار پایانه قطار فلوریا جای‌دارد و در بخش اروپایی متروپلیس جای دارد .
همان طور که می‌دانید از مهم‌ترین هدف های گردشگران برای تفریحات تابستانی پلاژها و سواحل می‌باشند . پلاژ گونش فلوریا جزء دوست داستنی ترین مورد ها برای مسافران است و برای رفتن بدین حوزه‌ می‌توانید از پایانه های اتوبوس راءس شهر مانند تکسیم یا این که امین اونو استعمال فرمائید .
گفتنی است پلاژ گونش سالانه از سمت شهرداری استانبول برای تفریحات ساحلی مسافران بدون‌پول می شود و قابل ذکر است که بگوییم درین پلاژ امکاناتی مثل ۲ عدد رستوران و کمد دیواری , کابین های ردوبدل جامه , سرویس بهداشتی , تخت و چتر , دوش برای استحمام و کمدهایی برای امانت هم جان دار میباشد .
پلاژ گونش در تمام روزهای هفته گشوده است و در حالتی‌که قصد رفتن بدین پلاژ را دارید , انتها هفته ها این پلاژ خیلی به هم ریخته است . همینطور محل ورود این پلاژ نفری 15 لیر برای بزرگسالان و 7 لیر برای کودک ها است . تمام خریدهای شما از کمد دیواری غیر وابسته اکانت می شود .
«منکشه» از سایر پلاژهای بدون‌پول استانبول است که در در بخش اروپایی استانبول جای دارد , این کنار دریا در حوزه‌ کوچوک چکمجه جای‌دارد و تجهیزات ورزشی متفاوتی در‌این کنار دریا برای مسافران موجود هست .
با دقت به بدون‌پول بودن پلاژهای استانبول جمعیت متعددی در جهت آن میاید .
پلاژهای استانبول پاک می باشند و هر هفته شهرداری استانبول مبادرت به در دست گرفتن آلودگی آب دریا می‌کند و این اقدامات برای پاک سازی محدوده ۵۱۵ کیلومتر از خط ساحلی استانبول صورت می‌گیرد .
همینطور محوطه سواحلی که پلاژهای مجانی در آن جای‌دارد , مجهز به ۴۸۱ غریق نجات , ۱۹۰ ساختمان بلند چشم بانی , ۳۵ جت اسکی و ۷ قایق نجات و همینطور دیگر تجهیزات ایمنی موردنیاز را داراست .
منبع: پلاژهای رایگان استانبول