انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: چطور سفر ارزان برای ایرانگردی داشته باشیم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ما اهل ایران ها به مسافرت کردن دوچندان عشق داریم و هر وقت که سخن از سفر کردن می شود , همگی ما در رویایمان آن را طرح ریزی میکنیم . ولی یک‌سری درصد از اشخاص حقیقتا عزمشان را جزم می نمایند و هنگامی مقصدی را در لحاظ دارا‌هستند به آن جا می روند؟ غالبا یک کدام از دلایلی که مردمان مسافرت کردن را نادیده میگیرند , موضوعات مالی است . این‌که می‌گویند مهاجرت خرج داراست و نمی‌توان با دارایی کم به مهاجرت رفت . البته می بایست بگوییم که هجرت کم هزینه در کشور‌ایران فراوان عمل راحتی میباشد . صرفا کافی است از چندین نکته پیروی فرمایید و مشاهده کنید که چقدر می شود راحت , ارزان و سوای گرفتاری مسافرت کرد .

چند راهکار ساده برای خرید ارزان تور

یک کدام از مساله پیش پا افتاده ای که در ذهن مردمان فراوان بزرگ و طاقت فرسا به لحاظ می‌رسد , همین باربری است . ما میخواهیم که با خودرو خودمان به تمامی جا برویم و یا این که مدام میگوییم که پروازها گران می‌باشند . از نکاتی که برای مهاجرت کم هزینه در کشور‌ایران می بایست بدانید این است که هر مقصدی , شیوه های دسترسی زیادی دارااست . شما بایستی میزان دارایی خویش را در حیث بگیرید و با دقت به آن از در بین رویکرد ها یکی را گزینش نمائید .
هواپیما : راحت ترین و سرعت بالا ترین منش باربری هواپیما است , ولی در حیث بگیرید که همین راحتی منجر گران شدن این مدل باربری می شود . در شرایطی‌که میخواهید کمتر برای حمل و نقلتان هزینه نمایید , این مورد را کنار زده و از رویه های دیگر استعمال فرمائید .
ماشین کرایه ای های میان شهری : در شرایطی‌که راحتی برایتان حساس است احتمال دارد بتوانید آژانس های میان شهری را گزینش فرمایید . این ها از هواپیما ارزان خیس می‌باشند به علاوه این‌که میتوانید از جاده هم لذت ببرید .

قطار : مورد بعدی مدام قطار است . فعلا شبکه سامانه ریلی کشور ایران به بخش اعظمی از نقاط مرزوبوم قطار داراست که هزینه شمارا فراوان تحت میاورد . میتوانید بلیط های متعدد قطار که ارزش های گوناگونی دارا هستند را مقایسه نمائید و برای سفری کم هزینه آن را خریداری فرمایید .
اتوبوس : ممکن است در نظرتان اتوبوس مقداری دشوار باشد ولی می بایست بدانید که برای بیشتر نقاط اتوبوس های VIP و متمایز وجود دارا‌هستند که میتوانید با استعمال از آنها زیاد هزینه هایتان را ذیل بیاورید . یکی‌از اتوبوس های شب رو را گزینش فرمایید و صبح که به مقصد می رسید , به راحتی از یک شب هزینه اقامت هم جلو میوفتید .
تردد در مقصد
نکته ای که در اینجا موجود هست این است که در‌حالتی که خودرو فردی با خویش نیاورده اید , حتما نباید از ماشین کرایه ای دربست به کار گیری کنید! برای این که سفرتان ارزان خیس شود , هنگامی می‌خواهید از جاذبه ای مشاهده فرمایید , بوسیله یک جست و جوی بار اینترنتی و یا این که پرسش از مردمان محلی منش های ارزان تری مثل اتوبوس های باطن شهری را برای رفت و آمدتان در شهر تعیین نمائید .
اقامت
دومی مورد برای هجرت کم هزینه در کشور ایران اقامت است . غالبا تمامی ما فکر‌میکنیم که ماندن در جایی صرفا در یک هتل قابلیت پذیر است و زیرا هتل ها غالبا گران می باشند , به کل از سفرمان صرف حیث می‌کنیم .
خب! این مسئله نیز خط مش حلی دارااست :
اقامت گاه ها فقط به هتل محدود نمیشوند و در سراسر کشور ایران آیتم های متعددی برای اقامت موجود است .
هاستل : هاستل ها به طور معمول اقامت گاه های مشترک می‌باشند . یعنی شما تختی را در یک اتاق مشترک اجاره می‌کنید . با این‌که این اقامت گاه ها در کشورهای فرنگی بیشتر می باشند البته در اکثری از شهرهای کشور‌ایران هم , هاستل موجود هست .

خورد و غذا
زمینه دیگر دعوا وعده های غذایی است که از دو مورد نخستین هم بی آلایش تر است . خوبتر است که در سفرهایتان از رستوران هایی که پر‌از گردش گر و گردش گر است , مسافت بگیرید . به جای آن در هر شهری که می باشید در‌پی رستوران ها و یا این که کترینگ های محلی بروید . به‌این صورت نیز غذای ارزان تری می خورید و نیز به اقتصاد جامعه محلی امداد می‌کنید . پخت و پز و بردن غذاهای کنسروی هم مدام مورد قابل قبولی برای مهاجرت کم هزینه در جمهوری اسلامی ایران میباشد .
دُنگی مسافرت کنید!
تا اینجا متوجه شدید که مسائلی که احتمال دارد در ذهنتان فراوان بزرگ به لحاظ می رسید , چقدر کوچک و قابل حل میباشند . نکته دیگری که بایستی برای یک مهاجرت کم هزینه در لحاظ بگیرید , دنگی مسافرت کردن است .
در حالتی‌که میخواهید که خودرو فردی تان , وسیله شما برای مسافرت به جایی باشد , خوبتر است طوری طرح ریزی فرمایید که هزینه دنگی اکانت شود . برای مثال هزینه بنزین را در میان ۴ نفر که تقسیم فرمایید , برایتان هجرت ارزان تری خواهد شد . این مسئله در اقامت گاه ها نیز صحت می نماید . به عنوان مثال وقتی که یک منزل محلی را اجاره میکنید , در شرایطی‌که هزینه دربین یک‌سری نفر تقسیم شود , سفرتان مضاعف مقرون به صرفه خیس خواهد شد . برای خورد و غذا نیز دنگی کردن هزینه ها به دردتان می‌خورد .
مسافرت ارزان در عید باستانی

مسافرت کردن را می توان منتخب جدا ناپذیر از عید نوروز دانست . برای این‌که در روزهای عید مهاجرت کم هزینه در کشور‌ایران داشته باشید , میتوانید نکات بالا را رعایت نمایید .
بلیط اتوبوس یا این که قطارتان را زودتر تهیه و تنظیم نمایید که بدون چاره نباشید در صورت فقدان بلیط اتومبیل با خویش ببرید .
در‌حالتی که اتومبیل فردی همراه تان است سفرتان را دنگی فرمائید و مخارج اتومبیل را تقسیم فرمایید .