انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: عجیب ترین جاذبه های قشم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در مهاجرت با تور قشم بخش ها توریسم فراوانی موجود هست , از جمله جاذبه های این جزیره می شود به هفت جاذبه ی ارگانیک که به عجایب هفتگانه قشم دارای اسم و رسم است , اشاره نمود که در جور خویش بی سابقه است .
غار نمک :
کوه مخروطی صورت به اسم کوه نمکدان , که در طول حدود 340 متر جای دارد و مرتفع ترین ناحیه قشم است . این کوه در نصیب جنوبی جزیره واقع شده‌است .
در دامنه این کوه مخروطی صورت غارهایی موجود هست که باطن آن , قندیل های کریستالی از نمک و دیواره های بلورین موجود است .
تنگه چاهکوه :
پدیده شگفت انگیز از فرسایش سنگهای رسوبی در زمین , این مکان خوشگل , یعنی تنگه چاهکوه را به‌وجود آورده است , این حوزه‌ در شمال غربی جزیره و در بخش شهاب از توابع جزیره قشم , واقع شده‌است .
دره ستاره ها :
زیباترین مثال فرسایشی و جاذبه ارگانیک قشم , دره ستارگان است , که به همین منظور فرسایش بوجود آمده است .
لاک پشت های پوزه عقابی :
جزیره قشم به دلیل داشتن سواحل با خاک نر و ماسه ای , شایسته ترین زیستگاه برای لاک پشت ها و تخم گذاری ان ها به شمار می‌رود . انواع شناسایی شده درجهان جمعاً هفت نوع می باشند . از این هفت نوع , حدود 5 نوع متعدد ان را در جزیره می توان روئت کرد .
دلفین ها :
وجود دلفین ها بین جزیره قشم و جزیره هنگام , گردشگران متعددی را برای بازدید و عکاسی از آنها به‌این ناحیه می کشاند , تا در طول قایق سواری بتوانند این نوع از موجودات زیبای ناحیه خلیج عجم را بازدید نمایند .
جنگل های حرا :
حرا به درختانی گفته می شود که طول ان ها فی مابین 3 تا 6 متر است , و دارنده برگ های سبز روشن می‌باشند که فی مابین آب های شور جزیره قشم قرار گرفته اند , طبیعت حرا به هنگام مد به پایین آب می‌روند و برای تغذیه نصیب شیرین اب دریا گرفته وجذب می نمایند و نمک آن را دفع می نمایند , همت این درخت را می توان شبیه سعی آب شیرین کن البته از دسته ارگانیک دانست .
جزایر ناز :
جزیره ها ناز در 22 کیلومتری قشم واقع شده‌است و فقط محلی است که می توان با پای پیاده و یا این که اتومبیل تا مسافت یک کیلومتری , باطن آب های نیلگون خلیج عجم رفت و لذت پیروزی .
این جزیره‌ها در هنگام جزر و مد قابل دسترسی میباشند , مرجان ها و صدف های رنگی در حوالی این جزیره زیبایی خاصی را به حیطه بخشیده و مورد اعتنا بخش اعظمی از گردشگران قرار گرفته است .
جزیره قشم از شمال به شهر بندر عباس , راس بخش خمیر و جزء شهرستان بندر لنگه , از شمال شرقی به جزیره هرمز , از شرق به جزیره لارک , از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره‌ها تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی منتهی می شود . جزیره قشم تا بندرعباس حدودا 20 کیاومتر تا بندر هرمز 18 کیلومتر و تا جزیره لارک 9 کیلومتر , تا جزیره ابوموسی 163 کیلومتر , تا تنب بزرگ 114 کیلومتر مسافت داراست , که در‌این در بین به دلیل قربت این جزیره به بندر عباس , دارنده رفت وآمد فراوانی است . در سال 1385 این جزیره به سه بخش مرکزی , شهاب و بخش هرمز تقسیم شد .
جزیره قشم از زیباترین جزیره‌ها کشور‌ایران به حساب آورده می شود که علاوه بر جاذبه های تاریخی و ارگانیک اش , به دلیل وجود متانت و بی سروصدا , همواره فی مابین گردشگران دوست داستنی بوده است .