انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: ایجاد امنیت بیشتر برای منزل هنگام مسافرت با قفل دیجیتال
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بسیاری از افراد قفل های الکترونیکی، هوشمند و دیجیتالی را یکی میدانند در حالیکه این قفل ها از نظر ساز و کار و ایمنی با هم بسیار متفاوتند. 
بدون شک قفل الکترونیکی و قفل هوشمند ایمنی و کارایی بالاتری نسبت به انواع قدیمی تر قفل یا همان قفل های مکانیکی و معمولی دارند اما خود این دو نوع قفل نیز تفاوت های زیادی دارند. در این مطلب شما را با مهمترین ویژگی های این دو قفل، تفاوت آنها و اصطلاحات مربوط به هر یک آشنا می کنیم.

قفل های معمولی(قفل مکانیکی)
قفل های مکانیکی و معمولی انواع قدیمی تر قفلها هستند که به دلیل قیمت کم هنوز هم محبوبیت و کاربرد زیادی دارند. این قفل ها از هزاران سال پیش و از دوره روم باستان برای افزایش امنیت مکان های مختلف به کار میرفته و تا امروز تغییرات زیادی کرده و هنوز مورد استفاده قرار میگیرند. این قفلها همگی با کلید مخصوص به خود باز می شوند.تفاوت قفل مکانیکی و قفل دیجیتال هم در مقاله های قبلی بیان شده است.
 قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتال
قفل دیجیتال و قفلهای الکترونیکی در واقع یکی هستند که نحوه ساخت آنها به گونه ای است که با استفاده از جریان الکتریکی درب را باز و بسته میکنند. قفل های دیجیتال یا الکترونیکی انواع مختلفی دارند که از میان آنها میتوان به قفل رمزی، قفل کارتی و قفل اثرانگشتی (بیومتریک) اشاره کرد.
چرا سارقین حتی جرأت نزدیک شدن به خانه یا دربی که روی آن قفل هوشمند نصب شده اند را ندارند ؟
همه سارقین حرفه ای این روزها با دیدن یک قفل هوشمند روی درب ، قطعا پا به فرار می گذارند چون میدانند که عبور از این سد دفاعی محکم غیر ممکن است و قطعا باعث می شود که آنها گیر بیافتند .
در یک قفل هوشمند سیستم های امنیتی مختلفی هستند که راه نفوذ و ورود را به روی افراد غیر مجاز می بندند.
قبل از خرید قفل الکترونیکی هوشمند به این نکات توجه کنید.
قبل از اینکه اقدام به خرید قفل های هوشمند نمایید بهتر است با ویژگی های مختلف آن ها آشنا شوید تا مناسب ترین و کاربردی ترین قفل را برای منزل یا شرکت خود انتخاب نمایید. همچنین به دلیل بالا بودن قیمت قفل های هوشمند، بهتر است تا ویژگی هایی که مد نظر دارید را در انواع برند های قفل های هوشمند بررسی کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.
مواردی که باید پیش از خرید قفل هوشمند به آن ها توجه کنید: مشخصات ایمنی و فنی، قیمت، کیفیت تولید، طراحی، میزان مصرف انرژی، خدمات پس از فروش، گارانتی و تناسب این قفل با ویژگی های مد نظرتان می باشد. بهترین و مشهور ترین برند های  قفل  الکترونیکی هوشمند سامسونگ، یال، هایوان، اورنت و میلر می باشند.
برای خرید قفل های هوشمند باید هزینه بالایی را بپردازید اما ایمنی بسیار زیاد این قفل ها باعث می شود که دیگر نسب به سرقت منزل خود نگرانی نداشته باشید. زیرا با وجود این قفل ها منزل شما در برابر سرقت ایمن می شود.