انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: کرکره اتوماتیک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انواع کرکره اتوماتیک یا کرکره برقی از انواع کرکره می باشد که به وسیله یک موتور توبلار یا ساید کار می کند و با یک ریموت امکان باز و بسته شدن آن فراهم می شود. کرکره اتوماتیک با موتور داخل محوری یا بیرون محور کار میکند که  کرکره اتوماتیک با  فشار یک دکمه  باز و بسته می شود.کرکره اتوماتیک را می توان به منبع برق شهری متصل کرد البته بهتر است در مسیر از نوسان گیر برق استفاده شود. و یا می توان با کمک انرژی های طبیعی مانندانرژی خورشید باز کرد.کرکره اتوماتیک با استفاده از کنترل از راه دور کوچک و یا یک پانل که در داخل محل نصب کرکره برقی قرار دارد،کار می کند و در جایی دیگر اداره می شود. مهمترین مزیت اصلی  کرکره اتوماتیک فراهم کردن انرژی و میزان برقی مصرفی کاهش پیدا می کند راحتی شما در برقراری امنیت و نیروی فیزیکی می باشد. از تیغه  کرکره اتوماتیک با انواع تیغه های شفاف پلی کربنات، رول گیتر، آلومینیم، منیزیم و فولاد، گالوانیزه استفاده می شود. 
 
کرکره اتوماتیک بر روی پارکینگ منازل مسکونی، مراکز اداری و صنعتی، تجاری، سوله ها و ... و ورودی هایی از آن دست نصب می گردند تا از ورود افراد ، نفوذ نور خورشید باد باران و صدا جلوگیری بعمل آید.
 
همان طوری که از تیتر می بینیم درب کرکره اتوماتیک اماکن تفریحی و رفاهی و به طور کلی کلیه ی بناها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. همان کرکره مغازه سنتی خودمان است.در زمان قدیم کرکره های مغازه ها به صورت دستی جابجا می شد و به دلیل سختی درجابجایی و روغن کاری صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایشی سالانه مداوم و نداشتن شکلی زیبا و نیز ایمن نبودن آن کرکره اتوماتیک به بازار آمد و از مهمترین کاربردش حذف سختی جابجایی با نیروی فیزیکی آن برای بازو بسته کردن امروزه با فشار یک کلید این امر انجام می شود و دید داخل را کاملا پنهان می نماید . از مهمترین عوامل موثر در انتخاب جنس تیغه های کرکره اتوماتیک، می توان به اهمیت مکان استفاده شده از آن نام برد.  و به غیر از موتور نمی توان ان را بالا و پایین کرد.
برای مثال اهمیت فروشگاه جواهرات با کرکره های پارکینگ بسیار متفاوت است. از این رو، کرکره اتوماتیک با انواع تیغه های پلی کربنات، رول گیتر، منیزیم و فولاد، آلومینیم، گالوانیزه و ... قابلیت اجرا دارد و با توجه به کاربری و نظر مشتری می توان جنس تیغه های کرکره برقی را تعیین نمود
 
کرکره برقی را با استفاده از کنترل از راه دور(ریموت) به راحتی می توان باز و بسته کرد و دیگر مثل قدیم نیاز به قدرت دست و استفاده از نیروی انسانی ندارد. مزیت اصلی کرکره اتوماتیک فراهم کردن آسایش و راحتی کاربران است.
 موتورهای کرکره اتوماتیک به دو صورت توبلار و ساید زنجیری می باشند که بسته به میزان تردد و وزن کرکره انتخاب می شوند.
مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره دستی
- به راحتي قابل شستشو مي باشد.
درب اتوماتیک راهبند جک پارکینگی کرکره اتوماتیک درب سکشنال درب اتوماتیک شیشه ای درب ریلی اتوماتیک کرکره پنجره داک لولر
- تنوع رنگی آن زیاد است تا آنجایی که می توان در دکوراسیون فروشگاه یک هارمونی چشم نواز ایجاد کرد.
- از امنیت بیشتری نسبت به کرکره های سنتی برخوردار است و به آساني نمی توان آن را خراب کرد.
- کار با آن راحت تر است زیرا نيازی به قفل کردن ندارد.
 افزایش زیبایی، امنیت و ایمنی اماکن تحت الحفظ
- مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.
 استفاده و نگهداری آسان، گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت
- قابلیت باز و بسته شدن دستی در صورت قطع برق را دارد.
- استفاده نکردن از نیروی انسانی و باز و بسته شدن با ریموت