انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: زندگینامه افراد موفق
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زندگینامه افراد موفق
زندگینامه محمود حقیقت طلب . او در سال 1343 در شهر فومن به دنیا آمد. او متاهل و دارای سه فرزند است . دکتر حقیقت طلب در طول زندگی با سختی های زیادی مواجه بوده است اما روحیات و شخصیت این انسان بزرگ به صورتی بود که هیچگاه نتوانست خود را راضی کند که تبدیل به یک کارمند ساده در سازمان ها و موسسات دولتی شود. او تصمیم خودش را گرفته بود و میخواست که روی پای خود بایستد و چشمش به سازمان های دولتی برای تامین درآمد و شغل نباشد. او در حال حاضر یکی از موفق ترین و برجسته ترین کارشناسان در حوزه مسکن به شمار می رود و توانسته در صنف مشاوره املاک به اهداف بزرگی دست پیدا کند.
شروع به کار
[img=0x0]https://mahanteymouri.ir/wp-content/uploads/2017/08/10798-777x437.jpg[/img]
با وجود اینکه او فارغ التحصیل دانشگاه تهران بود، در زمانی که 6 ماه از ازدواجش می گذشت تصمیم گرفت که کسب و کار جدید خود را در صنف مشاور املاک آغاز کند. در این زمان او سرمایه و پشتیبان مالی نداشت و مجبور شد کار خود را در یک مغازه کوچک اجاره ای و در کوچه ای بنست و خاکی شروع کند. مغازه ای که فاقد تلفن و حتی تابلو بود نقطه شروعی بود برای کسب و کار موفق این انسان بزرگ در صنف مشاوره املاک که در ادامه به این موفقیت ها هم خواهیم پرداخت.
علاقه به کار
[img=0x0]https://mahanteymouri.ir/wp-content/uploads/2017/08/621709334352.jpg[/img]
دکتر حقیقت طلب به کسب و کار مشاوره املاک علاقه داشت با اینکه در آن زمان کار در صنف مشاورین املاک برای جوانی تحصیلکرده کاری کوچک و نامناسب به نظر می رسید، اما او هرگز فعالیت صنفی اش را از دوستان دانشگاهی، اقوام و همسر خود پنهان نمی کرد و همیشه به این صنف به عنوان صنفی پولساز، اشتغال آفرین و ثروت زا نگاه میکرد.
آموزگاران او را میتوان افراد کم دانشی دانست که به واژه بَر ( عرض ملک) بهر میگفتند و یا به جای تراس منزل از واژه ترانس استفاده می کردند. دیدن این وضعیت باعث شد که او به فکر اصلاح و نجات این صنف بیافتد تا بتواند شیوه و سبک غلط و سنتی دلالی را دچار تحول کند.
دکتر حقیقت طلب سابقه 18 سال حضور مشتاقانه در صنف مشاور املاک و همچنسن 13 سال سابقه تحقیق و پژوهش و فعالیت های علمی در این صنف را دارد. یکی از اهداف و آرزوهای این انسان موفق تاسیس رشته دانشگاهی برای این صنف در کشور ایران است.
فراگیری تخصص های متنوع
در زندگینامه افراد موفق همیشه اشتیاق به کار را میبینیمدکتر حقیقت طلب علاوه بر فعالیت مشتاقانه در این صنف در مراکز آموزشی مانند سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد، پیام نور و دیگر موسسات اموزشی و فرهنگی به امید فراگیری تخصص هایی چون اصول و فنون مذاکره ، مدیریت بازارگانی و مهندسی فروش، مدیریت کسب و کار، روانشناسی کاربردی، علم حقوق، عناصر معماری و عمران، نگارش قراردادها  بوده و نیز سال ها انجام تحقیقات و مطالعات حقوقی، روابط عمومی و مجموعه قوانین ثبتی، حقوقی، مدنی و صنفی و از همه مهمتر تلفیق آن ها با تجربیات ارزشمند و کاربردی از وی فردی کارکشته، مجرب، صاحب نظر، کارشناس و تحلیلگر حاذق در حوزه مشاور مسکن، حقوقی، ثبتی و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ساخته است.
بدون اغراق میتوان او را بنیان گذار آموزش های تخصصی و صنفی مشاوره املاک بر اساس استاندار سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز مولف تمامی منابع اموزشی این استاندارد بین المللی می باشد. او افراد شاغل در این صنف را به دو گروه مشاورین و مدیران تقسیم کرده است و متناسب با وظایف شغلی آن ها منابع اموزشی را تعریف و تالیف کرده است که در حال حاضر در سطح ایران به صورت علمی و کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد.
منبع: وبسایت ماهان تیموری