انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: دوربین مداربسته
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دوربین های آنالوگ
از دوربین های آنالوگ که اولین نسل دوربین هست برای دریافت و فرستادن اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند و کیفیت این دوربین ها تابعی از امواج آنالوگ است.
معایب دوربین های آنالوگ
– سادگی در نصب نسبت به دوربین های دیجیتال
– پایین بودن قیمت
– گستردگی تنوع در بازار ایران
مزایای دوربین مداربسته آنالوگ
– بالا بودن هزینه سیم کشی
– کیفیت آنالوگ از کیفیت پایین تری نسبت به دیجیتال برخوردار است
– ارتباط بی سیم با کیفیت پایین و ناامن
– امکان نویزپذیری به خاطر استفاده از سیستم آنالوگ
دوربین های ip تحت شبکه
دوربین های ip بعنوان دوربین های مداربسته نسل جدید هستند بطوریکه امروزه در بازارهای جهانی درخواست های فراوانی به دوربین های دیجیتال نشان داده شده است این دوربین ها از امواج دیجیتال برای تحلیل کردن فرستادن داده های تصویر و صدا استفاده می شود.میتوانید دوربین مداربسته را از طریق خدمات شبکه یا پشتیبانی شبکه نیز که تحت شبکه هستند استفاده نمایید.
مزایای دوربین های مداربسته ip
– امنیت و کیفیت بالا و امکان ارتباط بیسیم
– دارا بودن کیفیت بالای تمام دیجیتال
– قابلیت ارسال به صورت همزمان تصویر، صدا و برق در بستر شبکه
– قابلیت استفاده بهینه از کابل های ارتباطی
معایب دوربین های مداربسته ip
– محدود بودن پهنای باند
– بالا بودن قیمت دوربین ها
دوربین های دو منظوره
دوربین های دومنظوره همان دوربین های آنالوگی می باشند و پرت خروجی شبکه هم درآنها به کار رفته است و دارای کیفیت آنالوگ هستند و قابلیت استفاده کردن آنها بصورت دوربین آنالوگ و یا دوربین  مداربسته تحت شبکه است. همچنین استفاده از این دوربین ها زمانی هست که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ باشد ولی اتصال یک یا چند دوربین بطور مستقیم به شبکه نیاز است.
دوربین های مداربسته dome
دوبین های dome به شکل گنبدی بوده و بعنوان دوربین های سقفی استفاده می شود و دارای قابلیت دید درشب یا نوع لنز و یا نوع امواج به تمام دوربین های سقفی گنبدی شکل دوربین مداربسته dome گفته می شود.
دوربین های صنعتی
دوبین های مداربسته صنعتی برخلاف نامشان منحصر به مصرف صنعتی نیست و نام اصلیشان دوربین های بادی body camera است و قابلیت نصب لنز بطور جداگانه روی آنها تهیه شده بطوریکه دیگر دوبین ها قابلیت سوار شدن لنز یا عوض کردن را ندارد از این دوربین بیشتر در جاهایی استفاده می شود که زوم یا فکوس مطلوب باشد و از این دوربین ها در داخل یا خارج ساختمان استفاده می شود.
دوربین های مینیاتوری
از دوربین های مینیاتوری یا mini camera که از نامش پیداست نوعی دوبین مداربسته کوچکی است که در بازار رایج می باشد و بیشتر بعنوان دوربین های مخفی قابل استفاده بوده و آنها را در جایی که می خواهند دوربین نامحسوس باشد بکار می برند.
دوربین های ir
دوربین هایی که از نور مادون قرمز در تشخیص تصویر استفاده می کنند دوبین های اینفرارد یا ir می گویند به طور معمول تعدادی led در اطراف لنز این دوربین نصب گردیده و توسط یک سنسور نور در تاریکی روشن می شود.
دوربین های اسپیددام چرخشی
دوربین های چرخشی یا speed dome و یا ptz به تمام دوربین هایی می گویند که امکان چرخش دوربین در جای خود توسط کنترل کننده یا اتوماتیک فراهم باشد و در زمانی استفاده می شود که احتیاج است که شخص تصویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت نماید بنابراین شخص می تواند با استفاده از قابلیت ptz سیستم های مداربسته به هر طرف که می خواهد دوربین را بچرخاند و در هر جا که بخواهد زوم کند این دوربین به خاطر دارا بودن موتور روی آن از قیمت بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته است.
دوربین های ضد آب
دوربین های ضد آب طوری طراحی شده اند که از نفوذ کردن آب به آن جلوگیری می کند در این دوربین این قابلیت وجود دارد که لنز هم ضد آب (واترپروف) طراحی شود ولی در بیشتر موارد این قاب دوربین هست که به عنوان ضد آب شناخته می شود
دوربین های مخفی
این دوربین ها می توانند در هر شکل و اندازه باشند و در هر جا قابلیت جا سازی کردن را دارند. انواع پیش ساخته دوربین های مخفی در قاب های گوناگونی مانند قاب سیستم اطفاء حریق یا قاب زنگ، پریز برق، ساعت دیواری وجود دارد و به طور معمول از این دوربین ها تحت عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود.