انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: استفاده از آیکن فونت ها در طراحی سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 استفاده از آیکن فونت ها در طراحی سایت

 طراحی سایت فروشگاهی طراحی سایت دانشگاهی طراحی سایت حرفه ای طراحی سایت تهران استفاده از تصاویر واکنشگرا در طراحی سایت، تصاویری با کیفیت بالا و مناسب با صفحه نمایش در سایت را ایجاد می کند.
معمولا بازدیدکنندگان قبل از اینکه مطالب وب سایت شما را مطالعه کنند ابتدا تمام صفحات وب سایت را به طور کلی بازدید می کنند که در اینجا آیکن ها تأثیر بسیار زیادی برای جذب مخاطبان دارد. استفاده از آیکن ها در طراحی سایت یک راه آسان و جذاب برای جذب مخاطب است.
 
 فونت آیکن چیست؟
فونت آیکن ها به تصاویری وکتوری گفته می شوند که در قالب یک فونت ارائه می شوند که ویژگی هایی چون حجم کم، سهولت در استفاده، توانایی تغییر سایز بدون پایین آمدن کیفیت و ...  را شامل می شود.
استفاده از آیکن ها در وب سایت ها می تواند نقش بسیار مهمی را در کسب و کارهای اینترنتی داشته باشد. در این مقاله می خواهیم تأثیر استفاده از آیکن ها را در طراحی سایت بررسی کنیم:
 
1- جذب بازدید کننده از طریق بینایی
اکثر بازدیدکنندگان به صفحات ساده و بدون طرح های گرافیکی علاقه ندارند و نمی توانند جذب آن شوند. معمولا مردم به دنبال وب سایتی هستند که از نظر بصری بتواند اطلاعات را بیننده انتقال دهد. برای این کار بهتر است از آیکن ها در طراحی وب سایت خود استفاده کنید.
2- استفاده از آیکن ها در فهرست محصولات سایت
در اکثر موارد شرکت ها یک محصول خاصی ندارند که ارائه کنند و تعداد زیادی محصول برای فروش دارند. برای جداسازی این محصولات از هم می توانید با اضافه کردن آیکن به هریک از موارد، یک ایده مؤثر در جذب مخاطب داشته باشید. با این کار می توانید به ایجاد یک رابطه ذهنی بین تصویر خاص آیکن و محصول کمک می نماید.
3-  خلاقیت در استفاده از آیکن ها
داشتن خلاقیت در استفاده از آیکن ها در وب سایت می تواند یکی از دلایل جذاب مخاطب باشد. با یک طراحی مناسب و قرارگیری مناسب می توانید کاربر را ترغیب به استفاده از محصولات سایت کنید.
4- استفاده از آیکن های انیمیشن
با استفاده از آیکن های انیمشن در طراحی سایت می توانید یک نمایش جذاب تر داشته باشید. استفاده از تعدادی انیمشن می تواند تأثیر چشمگیری در طراحی سایت داشته باشد زیرا اجباری وجود ندارد که آیکن ها همیشه ثابت بمانند.
 
 مزایای استفاده از آیکن ها در طراحی وب سایت
پشتیبانی در انواع مرورگرها
حجم بسیار پایین
عدم پایین آمدن کیفیت در انواع سایزها
استایل دادن به فونت آیکن ها توسط css

سرعت بارگذاری بالا