انجمن استودیو توپو مرجع طراحان و توسعه دهندگان

نسخه‌ی کامل: 7 نکته ضروری در سئو که باید بدانید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحی سایت فروشگاهی طراحی سایت دانشگاهی طراحی سایت تهران امروزه و به مرور زمان سئو تبدیل به یک علم شده و روز به روز در حال پیشرفت است، مانند فرضیه ای در علمی همچون فیزیک که باعث برنده شدن جایزه های زیادی می شود و بعد از مدتی کامل نقض می شود.
شما دقیقا نمونه مشابه این را در سئو نیز خواهید دید. چند سال قبل گوگل بر اساس کلمات کلیدی بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت شما هدایت می کرد در حالی که امروزه کلمات کلیدی کمترین نقش را ایفا می کنند. سعی کنید همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که علم سئو مدام باید بروز شود. این نکات را باید از طراح سایت خود بخواهید تا برای شما انجام دهد تا شما بتوانید سئو سایت خود را افزایش دهید و در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود رتبه بالایی کسب کنید.  
می خواهیم در این مقاله در مورد چند نکته صحبت کنیم که طراحی سایت شما را از نظر سئو قابل می کند و باعث افزایش رنک سایت شما خواهد شد.
 
کلمات کلیدی سودآور
از یک سری کلمات کلیدی می توانید برای رتبه بندی سایت استفاده کنید تا ترافیک جستجو به سمت سایت شما ایجاد شود. این کلمات کلیدی به طور ماهانه حجم قابل قبولی از جستجو در کشور هدف را نشان می دهد. اولین کاری که می توانید بکنید این است که موضوع مورد نظرتون را در Ahrefs Keywords Explorer وارد نمایدد تا ایده هایی جدید  ا به شما معرفی کند. برای دسترسی به این بخش به صورت زیر عمل کنید:
1.      به صفحه Explorer Ahrefs مراجعه نمایید.
2.      موضوع مورد نظر را تایپ کنید.

3.      کشور مورد نظر را انتخاب کنید.

4.      بر روی گزینه Explorer کلیک نمایید.

 

لینک بسازید

بر اساس تحقیقاتی که در مورد رتبه بندی در سئو انجام داده ایم متوجه شدیم که میزان محبوبیت در لینک گذاری هنوز هم بیشترین اولویت را در ارتباط با گوگل دارد. پس اگر می خواهید رنک بالایی در سایت داشته باشید باید لینک بسازید. لینک های متنی که در داخل محتوا تولید می شوند می توانند بیشترین کلیک را داشته باشند و بیشترین ارزش را به خود اختصاص می دهند.

 

بیشتر بدانید: جدیدترین تکنیک های سئو و بهینه سازی در سایت کاپ



مفهومی بودن آدرس سایت

فرقی ندارد طراجی سایت شما با php باشد یا asp.net. موضوع مهم این است که شما آدرس های مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید. البته می توان گفت که این مشکل در اکثر سایت ها حل شده است اما در سایت هایی که از برنامه نویسی خودشان استفاده می کنند این مشکل وجود دارد.

 

بالا بودن سرعت سایت

سرعت سایت می تواند تأثیر بالایی در سئو سایت شما داشته باشد پس سعی کنید با انتخاب هاست مناسب، انتخاب تکنیک های مناسب، کم کردن حجم فایل های سایت، برنامه نویسی مناسب و کم کردن حجم تصاویر در طراحی سایت این مشکل را برطرف کنید تا بازدیدکنندگان سایت بلافاصله بعد از ورود به سایت به دلیل سرعت کم آن را ترک نکنند زیرا در تجارت این موضوع اصلا خوب نیست.

 

تولید محتوای مناسب

اگر از ما بپرسید مهم ترین موضوع در طراحی سایت و سئو چیست بدون شک می گوییم تولید محتوا. تولید محتوای با کیفیت موضوعی است که در بیشتر سایت های ایرانی کمتر به چشم می خورد. می توانید با تولید محتوای مناسب از رقبای سایت خود پیشی بگیرید. البته تولید یک محتوای مفید و ارزشمند کار بسیار سختی می باشد ولی شدنی است. سعی کنید تولید محتوای منظمی داشته باشید و برای این کار می توانید از یک تقویم محتوا استفاده کنید.

 

لینک های داخلی و خارجی

استفاده از لینک های داخلی در سایت ضروری می باشد و بهترین راه استفاده از پیشنهاد خواندن و معرفی دیگر مقالات است. بهتر است در بین متن مقالات خود پیشنهاد خواندن مقالات دیگر را به کاربران خود دهید. لینک دادن به مقالات قدیمی سایت کار بسیار مؤثر و مفیدی می باشد.

یکی از کارهایی که بسیار در سئو تأثیرگذار است گرفتن بک لینک می باشد. همه لینک های بی کیفیت و با کیفیت، فالو و نوفالو، مرتبط و نامرتبط مهم است. بهتر است برای ساخت بک لینک های با کیفیت از محصول افزایش ترافیک استفاده کنید.

 

تأثیر عنوان در سئو سایت

اگر می خواهید از عنوان در بالا بردن سئو سایت خود استفاده کنید باید عنوان صفحه با کلمات کلیدی مرتبط باشد و بهتر است از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان مقالات استفاده شود. عناوین سایت نباید بیش از حد طولانی باشد. در کل می توان گفت یکی از عوامل در بهبود جایگاه در گوگل به صورت اصولی عنوان سایت می باشد بنابراین بهتر است در انتخاب عنوان صفحات و عنوان اصلی سایت با دقت عمل کنید.

 

 امیدواریم افراد تازه کار از این چند نکته مهم در طراحی سایت و سئو استفاده لازم را برده باشند.