2021/02/13، 12:27 PM
وقتی که میخواهیم یک سایت فروشگاهی، خدماتی یا شرکتی سفارش دهیم، اولین چیزی که به ذهن میرسد، هزینه طراحی سایت است.
موارد بسیاری بر هزینه راهاندازی سایت، تاثیرگذار هستند. نوع سایت، امکانات ویژه و مدت زمانی که برای انجام پروژه در نظر گرفته میشود، قیمت راهاندازی سایت را تغییر میدهند.
مطمئنا هزینه طراحی یک سایت فروشگاهی با طراحی یک سایت شرکتی یا شخصی متفاوت است. علت آن، امکانات و ویژگیهای متفاوتی است که میتوان برای آنها در نظر گرفت.
ویژگیهای تاثیرگذار بر قیمت سایت فروشگاهی
همهی ما میدانیم که یک سایت فروشگاهی زمانی میتواند محصولات خود را به مشتریان بفروشد که اولا، امکانات اولیه یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشد. ثانیا، این امکانات به مرور زمان ارتقا یابد. در ادامه ویژگیهای تاثیر گذار بر نرخ طراحی یک سایت فروشگاهی را نام خواهیم برد.
طراحی پنل مشتریان
یکی از حیاتیترین بخشهای طراحی یک سایت، پنلی است که مشتریان باید اطلاعات خود را وارد کنند. سپس یک کالا را سفارش دهند و بعد از آن، پیگیری سفارش را انجام دهند.
این بخش را میتوان با استفاده از قالبهای آماده و با هزینه ای کم، طراحی کرد. از طرفی، اگر پنل مشتریان به صورت اختصاصی کدنویسی شود، هزینهی زیادی را در بر خواهد گرفت.
طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری
رابط کاربری بخشی از سایت است که موجب ارتباط مشتری با امکانات سایت میشود. این بخش میتواند با ابزارهای ساده طراحی شود یا به صورت حرفهای کدنویسی شود. این دو عامل میتواند هزینهی طراحی آن را کم یا زیاد کند.
از طرفی تجربه ی کاربری، ایجاد حسی مثبت، پس از ورود به سایت و کار کردن با ابزارهای آن را به کاربر انتقال می دهد. طراحی این بخش، میتواند بسیار وقت گیر باشد و به دلیل زمانبر بودن، موجب افزایش تعرفهی طراحی وب سایتها شود.
امکانات ویژهی جستجو
برای یک سایت فروشگاهی، پیدا کردن آسان و سریع یک محصول، در میان انبوهی از محصولات، یک ویژگی مهم است. در برخی از سایتها، امکاناتی که برای جستجو در نظر گرفته میشوند، بسیار ساده هستند. ولی در برخی دیگر، با استفاده از کد نویسی پیشرفته، امکان فیلترگذاریهای مختلف، برای یافتن محصول، وجود دارد. هزینهی کدنویسی این بخش با توجه به سفارش مشتری، میتواند بسیار متغییر باشد.
حالت موبایل
این روزها خرید محصول یا خدمات از طریق موبایل، یک روش مرسوم، برای تمام افراد است. بنابراین نسخهی موبایل یک فروشگاه اینترنتی، باید طوری طراحی شود، که بتوان به راحتی دکمهها و گزینههای داخل سایت را انتخاب کرد. ولی باید بدانید که طراحی این بخش، به کدنویسی پیشرفته نیاز دارد، که نرخ طراحی یک سایت را افزایش خواهد داد.
منبع: آکادمی دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت ویکی دمی
موارد بسیاری بر هزینه راهاندازی سایت، تاثیرگذار هستند. نوع سایت، امکانات ویژه و مدت زمانی که برای انجام پروژه در نظر گرفته میشود، قیمت راهاندازی سایت را تغییر میدهند.
مطمئنا هزینه طراحی یک سایت فروشگاهی با طراحی یک سایت شرکتی یا شخصی متفاوت است. علت آن، امکانات و ویژگیهای متفاوتی است که میتوان برای آنها در نظر گرفت.
ویژگیهای تاثیرگذار بر قیمت سایت فروشگاهی
همهی ما میدانیم که یک سایت فروشگاهی زمانی میتواند محصولات خود را به مشتریان بفروشد که اولا، امکانات اولیه یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشد. ثانیا، این امکانات به مرور زمان ارتقا یابد. در ادامه ویژگیهای تاثیر گذار بر نرخ طراحی یک سایت فروشگاهی را نام خواهیم برد.
طراحی پنل مشتریان
یکی از حیاتیترین بخشهای طراحی یک سایت، پنلی است که مشتریان باید اطلاعات خود را وارد کنند. سپس یک کالا را سفارش دهند و بعد از آن، پیگیری سفارش را انجام دهند.
این بخش را میتوان با استفاده از قالبهای آماده و با هزینه ای کم، طراحی کرد. از طرفی، اگر پنل مشتریان به صورت اختصاصی کدنویسی شود، هزینهی زیادی را در بر خواهد گرفت.
طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری
رابط کاربری بخشی از سایت است که موجب ارتباط مشتری با امکانات سایت میشود. این بخش میتواند با ابزارهای ساده طراحی شود یا به صورت حرفهای کدنویسی شود. این دو عامل میتواند هزینهی طراحی آن را کم یا زیاد کند.
از طرفی تجربه ی کاربری، ایجاد حسی مثبت، پس از ورود به سایت و کار کردن با ابزارهای آن را به کاربر انتقال می دهد. طراحی این بخش، میتواند بسیار وقت گیر باشد و به دلیل زمانبر بودن، موجب افزایش تعرفهی طراحی وب سایتها شود.
امکانات ویژهی جستجو
برای یک سایت فروشگاهی، پیدا کردن آسان و سریع یک محصول، در میان انبوهی از محصولات، یک ویژگی مهم است. در برخی از سایتها، امکاناتی که برای جستجو در نظر گرفته میشوند، بسیار ساده هستند. ولی در برخی دیگر، با استفاده از کد نویسی پیشرفته، امکان فیلترگذاریهای مختلف، برای یافتن محصول، وجود دارد. هزینهی کدنویسی این بخش با توجه به سفارش مشتری، میتواند بسیار متغییر باشد.
حالت موبایل
این روزها خرید محصول یا خدمات از طریق موبایل، یک روش مرسوم، برای تمام افراد است. بنابراین نسخهی موبایل یک فروشگاه اینترنتی، باید طوری طراحی شود، که بتوان به راحتی دکمهها و گزینههای داخل سایت را انتخاب کرد. ولی باید بدانید که طراحی این بخش، به کدنویسی پیشرفته نیاز دارد، که نرخ طراحی یک سایت را افزایش خواهد داد.
منبع: آکادمی دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت ویکی دمی