2020/11/21، 11:40 AM
توریست درمان
[/url]سلامت همواره از بزرگترین نعمت های خدا یاد شده و هنگام بروز بیماری ارزش آن مشخص می شود به همین دلیل است که افراد جوامع به دنبال سلامتی و درمان و همچنین پیشگیری از بروز بیماری هستند تا حدی که حاضر به سفر به سایر کشور ها نیز می شوند تا از متخصصین زبده تر بهره بگیرند. کشور عزیزمان ایران نیز در شاخه پزشکی پیشرفت زیادی داشته تا جایی که امروزه شاهد توریست هایی هستیم که به قصد درمان به ایران سفر می کنند. از این رو توریست درمانی مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و امروزه توریست سلامت حدود 15 سال است که در ایران مورد توجه قرار گرفته است. توریست درمان با نام توریسم درمان نیز شناخته می شود.
شرایط توریست درمانی
ایران در میان کشور هایی قرار گرفته که از نظر بهداشت و درمان وضعیت خوبی ندارند از این رو شمار زیادی به قصد سلامت به ایران سفر می کنند و از آن جایی که جذب توریست و گردشگر تاثیر شگرفی در کسب درآمد های ارزی دارد بهبود روند جذب گردشگر سلامت باعث پیشرفت در صنعت گردشگری می شود خصوصا در این چند دهه اخیر حوزه توریست درمان پیشرفت زیادی داشته است که با هماهنگی هر چه بیشتر میان سازمان های مرتبط ارتقای بیشتری خواهد یافت.
علاوه بر این معرفی هر چه بیشتر و بهتر پزشکان و شرایط درمانی و توریست درمان موجب جذب گردشگران بیشتر می شود. همان طور آمار نشان می دهد اغلب مردم جوامع به پزشکان ایرانی اعتماد دارند و خصوصا در شاخه های زیبایی از اقصی نقاط جهان به ایران سفر می کنند به این ترتیب بهبود وضعیت توریست درمان از خروج پزشکان نیز جلوگیری می کند.
علاوه بر این معرفی هر چه بیشتر و بهتر پزشکان و شرایط درمانی و توریست درمان موجب جذب گردشگران بیشتر می شود. همان طور آمار نشان می دهد اغلب مردم جوامع به پزشکان ایرانی اعتماد دارند و خصوصا در شاخه های زیبایی از اقصی نقاط جهان به ایران سفر می کنند به این ترتیب بهبود وضعیت توریست درمان از خروج پزشکان نیز جلوگیری می کند.
توریست درمانی در ایران
یکی از عوامل جذب گردشگر سلامت در ایران درمان های جایگزین پزشکی است که شامل طب سنتی و انرژی درمانی ها می شود. به این ترتیب به دلیل وجود آب گرم های معدنی و آب درمانی و لجن درمانی گردشگران بسیاری همه ساله به ایران سفر می کنند علاوه بر این نمک درمانی نیز از جمله درمان های جایگزین است که سالانه گردشگران بسیاری را روانه ایران می کند اما توریست سلامت تنها شامل بخش درمانی نمی شود و موارد دیگری از جمله رزرو هتل، طبیعت گردی، بازدید از مناطق تاریخی و جاذبه های گردشگری نیز به میان می آید که با معرفی درست هر یک می توان نقش موثری در گردش ارز در بازار داشت.
طراحی سایت برای توریست درمانی
یکی از راه های معرفی و شناخته شدن هرچه بیشتر [url=http://www.npco.net/]طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن می باشد که طراحی سایت به دلیل عدم محدودیت در کشور های محبوبیت بیشتری برای برند سازی بین المللی دارد. با راه اندازی طراحی سایت می توانید کلیه خدمات پزشکی خود را معرفی کنید علاوه بر این تصاویر جاذبه های گردشگری کشور و شهر مربوطه را انتشار دهید تا با ایجاد انگیزه بیشتر توریست درمانی را اتقا دهید. همچنین ایجاد بخش تالار گفتمان محیطی را فراهم می کند تا کاربران نظرات خود را با یکدیگر نشر دهند که نظرات مثبت خود به منزله تبلیغی موثر در حوزه کاری تان به شمار می رود. چند زبانه بودن طراحی وب سایت توریست درمان از فاکتور های اساسی به شمار می رود.
روش جذب توریست درمانی به شرح زیر می باشد:
•بازاریابی توریست درمان چگونه است؟در صنعت پزشکی بازاریابی مقوله مناسبی نیست اما از آن جا که در تمامی کسب و کار ها بازاریابی حرف اول را می زند در این زمینه نیز به منظور معرفی مکان و خدمات درمانی بازاریابی الکترونیک کمک زیادی به جذب توریست سلامت می کند. بازاریابی شامل معرفی دقیق سایر جاذبه های منطقه نیز می شود در واقع با این کار گردشگر که به قصد سلامت سفر کرده از سایر مکان ها دیدنی بازدید می کند. همچنین می توانید از افراد سرشناس تر برای معرفی کمک بخواهید.
•راه اندازی مکانی برای بحث و گفتگو به چه صورت انجام می شود؟
افراد همیشه در حین تحقیق و بررسی های خود از نظرات سایر بازدید کنندگان کمک می گیرند که البته این نظرات تاثیر به سزایی در تصمیم گیری دارد در واقع نظرات مثبت و منفی به طور مستقیم روی جذب یا دور کردن توریست موثر است.
•شناسایی کشورهای هدف چگونه است؟
تبلیغ در کشوری که از نظر پزشکی به کشورمان برتری داشته باشد تاثیر مثبتی نخواهد داشت اما در مقابل اگر به درستی کشور های هدف توریست درمان را شناسایی کنید و با راه اندازی دفتر نمایندگی در آن ها شروع به فعالیت و تبلیغات کنید باعث رشد و توسعه ی گردشگر سلامت و توریست درمان می شود.
•مخاطبان توریست درمان چه کسانی هستند؟
اولین سوال هایی که از خود باید بپرسید این است که مخاطبانتان چه کسانی هستند در چه محدوده سنی و از کدام کشور ها؟ در تبلیغات اینترنتی و تبلیغ در گوگل محتوا ها را بر اساس جذب مخاطبان خود تولید کنید. میان گردشگران سلامتی که برای آب درمانی در آب گرم ها به ایران سفر می کنند و افرادی که برای بهره برداری از پزشکی زیبایی سفر کرده اند تفاوت های بسیاری است.