2021/10/23، 08:07 AM
بک لینک چیست؟
بک لینک و لینک سازی حرف اصلی مفهوم سئو خارجی است. یکی از 3 تاثیر گذار ترین فاکتور های سئو بک لینک است و با استفاده از آن میتوانیم سایت خودمان را به عنوان سایتی قابل اعتماد و معتبر به گوگل معرفی کنیم.
در واقع لینک سازی و ایجاد بک لینک، روشی حساس و تاثیر گذار برای معرفی بیشتر سایت به موتور جست و جو است.
اینکه چقدر وب سایت به شما لینک داده باشند و موضوعی در مورد شما را مطرح کرده باشند، نشان از معروف بودن و محبوب بودن وب سایت شماست.
حالا فاکتور ها و موارد بسیار زیادی وجود دارد که به این بک لینک ها ارزش و امتیاز می دهد. برای مثال معرفی شدن شما از سوی یک سایت قدیمی و معتبر، با معرفی شدن شما از سوی یک وبلاگ تازه تاسیس نمیتواند یکسان باشد.
اینجاست که بحث بک لینک با کیفیت و تاثیر گذار مطرح می شود.
افراد و شرکت های مختلفی به منظور انجام سئو سایت خود از روش های لینک سازی بهره می برند و امروز دیگر دریافت بک لینک به تعداد زیاد برای صفحات مختلف مطرح نیست! نکته مهم تر در تاثیر گذاری سئو خارجی کیفیت بک لینک های شماست.
چگونه می توان کیفیت بک لینک را تعیین کرد؟
موتورهای جستجو زمانی که بک لینکی به سایت شما را شناسایی میکند، برحسب معیارهایی کیفیت آن را تعیین میکند و بنابراین بررسی به سایت شما امتیاز مثبت میدهد. در ادامه با ما باشید تا معیارهای کیفی بک لینک را بررسی کنیم.
1. اعتبار مبدأ لینک
هرچه وبسایتی که به شما لینک میدهد سایت معتبری از نظر گوگل باشد، لینک ورودی شما نیز با ارزشتر خواهد بود. اگر بخواهیم از دید بازدید و ترافیکی که برای شما میآورد هم نگاه کنیم میبینیم که هرچه سایت بازدید کننده بیشتری داشته باشد، ترافیک شما هم بهتبع بیشتر خواهد شد. پس اولین مورد در تعیین کیفیت بک لینک اعتبار منبعی است که به شما لینک داده است. یکی از موارد مهم در تعیین اعتبار سایت مبدأ اسپم اسکور آن است. وبسایت MOZ این معیار را مشخص کرده و اسپم اسکور هر سایتی را مشخص میکند. هرچه اسپم اسکور سایت مبدأ بالاتر باشد، ارزش لینک کمتر است زیرا این معیار منفی است و در واقع میزان اسپم بودن سایت شما را بیان میکند.
2. لینک سازی با سایتهای مرتبط
اگر سایتی که به شما لینک میدهد، فعالیتی مشابه و یا مرتبط با شما داشته باشد، ارزش بک لینک بیشتر خواهد شد. زیرا دیدگاه گوگل این است که شما رقیب یکدیگر هستید و اگر رقیب به شما لینک بدهد، به این معناست که شما از او بهتر هستید. بنابراین امتیاز بیشتری به سایت شما میدهد.
3. انکرتکست بک لینک
منظور ما از انکرتکست کلمهای است که به سایت شما لینک شده است. به عنوان مثال شما سایتی فروشگاهی برای فروش لباس بچگانه دارید. اگر سایتی با کلمهی "خرید لباس بچهگانه" به شما لینک بدهد و سایت دیگری با کلمه " اینجا کلیک کنید"، اعتبار لینک اول به شدت بالاتر از لینک دومی است. در انکرتکست حتماً باید کلید و یا مفهومی مرتبط از سایت مقصد درج شود تا اعتبار و ارزش بیشتری را منتقل کند.
4. موقعیت لینک
این پارامتر در تعیین ارزش یک بک لینک در اغلب مواقع از دید افراد دور میماند و برای بسیاری نیز عجیب به نظر میرسد. اما مکانی که لینک در آن قرار گرفته است، در شناسایی یک بک لینک معتبر نقش مؤثری دارد. به طور معمول لینکهای یک سایت معمولاً در مکانهای زیر قرار میگیرد:
هدر وبسایت
در بدنهی محتوا
سایدبار سمت چپ و یا راست
فوتر وبسایت
کلام آخر درباره بک لینک چیست؟
وقتی حرف از موتورهای جستجو مثل گوگل به میان میآید، بک لینک ها بسیار مهم هستند. گفته میشود لینک ها به یک شکل ساخته نمیشوند؛ با توجه به مواردی چون مرتبط بودن، محل جایگذاری لینک ها در صفحه و ویژگی های دیگر، کیفیت و کاربردشان متفاوت خواهد بود. به طور کلی، هرچه بدست آوردن لینک آسان تر باشد، ارزش آن کمتر خواهد بود.
منبع : ساخت سایت
بک لینک و لینک سازی حرف اصلی مفهوم سئو خارجی است. یکی از 3 تاثیر گذار ترین فاکتور های سئو بک لینک است و با استفاده از آن میتوانیم سایت خودمان را به عنوان سایتی قابل اعتماد و معتبر به گوگل معرفی کنیم.
در واقع لینک سازی و ایجاد بک لینک، روشی حساس و تاثیر گذار برای معرفی بیشتر سایت به موتور جست و جو است.
اینکه چقدر وب سایت به شما لینک داده باشند و موضوعی در مورد شما را مطرح کرده باشند، نشان از معروف بودن و محبوب بودن وب سایت شماست.
حالا فاکتور ها و موارد بسیار زیادی وجود دارد که به این بک لینک ها ارزش و امتیاز می دهد. برای مثال معرفی شدن شما از سوی یک سایت قدیمی و معتبر، با معرفی شدن شما از سوی یک وبلاگ تازه تاسیس نمیتواند یکسان باشد.
اینجاست که بحث بک لینک با کیفیت و تاثیر گذار مطرح می شود.
افراد و شرکت های مختلفی به منظور انجام سئو سایت خود از روش های لینک سازی بهره می برند و امروز دیگر دریافت بک لینک به تعداد زیاد برای صفحات مختلف مطرح نیست! نکته مهم تر در تاثیر گذاری سئو خارجی کیفیت بک لینک های شماست.
چگونه می توان کیفیت بک لینک را تعیین کرد؟
موتورهای جستجو زمانی که بک لینکی به سایت شما را شناسایی میکند، برحسب معیارهایی کیفیت آن را تعیین میکند و بنابراین بررسی به سایت شما امتیاز مثبت میدهد. در ادامه با ما باشید تا معیارهای کیفی بک لینک را بررسی کنیم.
1. اعتبار مبدأ لینک
هرچه وبسایتی که به شما لینک میدهد سایت معتبری از نظر گوگل باشد، لینک ورودی شما نیز با ارزشتر خواهد بود. اگر بخواهیم از دید بازدید و ترافیکی که برای شما میآورد هم نگاه کنیم میبینیم که هرچه سایت بازدید کننده بیشتری داشته باشد، ترافیک شما هم بهتبع بیشتر خواهد شد. پس اولین مورد در تعیین کیفیت بک لینک اعتبار منبعی است که به شما لینک داده است. یکی از موارد مهم در تعیین اعتبار سایت مبدأ اسپم اسکور آن است. وبسایت MOZ این معیار را مشخص کرده و اسپم اسکور هر سایتی را مشخص میکند. هرچه اسپم اسکور سایت مبدأ بالاتر باشد، ارزش لینک کمتر است زیرا این معیار منفی است و در واقع میزان اسپم بودن سایت شما را بیان میکند.
2. لینک سازی با سایتهای مرتبط
اگر سایتی که به شما لینک میدهد، فعالیتی مشابه و یا مرتبط با شما داشته باشد، ارزش بک لینک بیشتر خواهد شد. زیرا دیدگاه گوگل این است که شما رقیب یکدیگر هستید و اگر رقیب به شما لینک بدهد، به این معناست که شما از او بهتر هستید. بنابراین امتیاز بیشتری به سایت شما میدهد.
3. انکرتکست بک لینک
منظور ما از انکرتکست کلمهای است که به سایت شما لینک شده است. به عنوان مثال شما سایتی فروشگاهی برای فروش لباس بچگانه دارید. اگر سایتی با کلمهی "خرید لباس بچهگانه" به شما لینک بدهد و سایت دیگری با کلمه " اینجا کلیک کنید"، اعتبار لینک اول به شدت بالاتر از لینک دومی است. در انکرتکست حتماً باید کلید و یا مفهومی مرتبط از سایت مقصد درج شود تا اعتبار و ارزش بیشتری را منتقل کند.
4. موقعیت لینک
این پارامتر در تعیین ارزش یک بک لینک در اغلب مواقع از دید افراد دور میماند و برای بسیاری نیز عجیب به نظر میرسد. اما مکانی که لینک در آن قرار گرفته است، در شناسایی یک بک لینک معتبر نقش مؤثری دارد. به طور معمول لینکهای یک سایت معمولاً در مکانهای زیر قرار میگیرد:
هدر وبسایت
در بدنهی محتوا
سایدبار سمت چپ و یا راست
فوتر وبسایت
کلام آخر درباره بک لینک چیست؟
وقتی حرف از موتورهای جستجو مثل گوگل به میان میآید، بک لینک ها بسیار مهم هستند. گفته میشود لینک ها به یک شکل ساخته نمیشوند؛ با توجه به مواردی چون مرتبط بودن، محل جایگذاری لینک ها در صفحه و ویژگی های دیگر، کیفیت و کاربردشان متفاوت خواهد بود. به طور کلی، هرچه بدست آوردن لینک آسان تر باشد، ارزش آن کمتر خواهد بود.
منبع : ساخت سایت